ZSSK dosiahla v auguste vyššie tržby ako pred zavedením bezplatnej prepravy

18.9.2019

  • V auguste 2019 sa tržby národného dopravcu vyšplhali na 9,1 milióna eur, je to najviac od roku 2014

  • ZSSK za obdobie január – august 2019 prepravila dosiaľ najviac cestujúcich a svojimi vlakmi najazdila najväčší počet vlakokilometrov

  • Ceny cestovných dokladov sa nemenili od roku 2011

  • Internetový predaj cestovných dokladov medziročne narástol viac ako dvojnásobne

BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zaznamenala v auguste 2019 nový rekord. Národný dopravca dosiahol v tomto mesiaci najvyššie tržby od zavedenia bezplatnej prepravy (17. 11. 2014). Tie sa vyšplhali až na 9,1 mil. eur. Aj v porovnaní s druhým najsilnejším mesiacom (júl 2019) predstavuje toto číslo takmer 7 % (+6,67 %), oproti najslabšiemu mesiacu (február 2019) je to až takmer 49 % nárast (+48,96 %). Štatisticky ide o najlepšie výsledky po zavedení bezplatnej prepravy.

V hodnotení mesiacov január – august dosiahol národný dopravca v tomto roku doteraz najlepšie výsledky v počte prepravených cestujúcich (51,005 mil. prepravených cestujúcich) a zároveň vlaky ZSSK najazdili za toto obdobie aj najviac vlakokilometrov (22,952 mil. vlkm). Čo sa týka samotných tržieb, tento rok predstavuje dôležitý míľnik, pretože za mesiace január – august 2019 zaznamenala ZSSK najvyššie čísla od zavedenia bezplatnej prepravy (60,566 mil. eur).

Národný dopravca sa môže pochváliť takýmito vysokými číslami vďaka kontinuálnemu rastu v počte prepravených pasažierov, ktorý sa dostáva do kulminačného bodu z pohľadu možností infraštruktúry na najvyťaženejších tratiach a kapacity a počtu mobilných prostriedkov.

Najväčším lákadlom pre cestujúcich, a tým pádom aj najviac zárobkové sú už dlhodobo trate diaľkovej dopravy, konkrétne Bratislava – Žilina – Košice, Košice – Žilina – Praha a Štúrovo – Bratislava – Praha.

„Kontinuálny nárast tržieb v našej spoločnosti zaznamenávame už od roku 2016. Spolu s Ministerstvom dopravy a výstavby SR a so Železnicami Slovenskej republiky sa snažíme nájsť tie najatraktívnejšie trasy a časové polohy pre prilákanie cestujúcich – platiacich i tých, ktorí využívajú zľavy. Som veľmi rád, že sa nám to darí,“ hovorí predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

„Som presvedčený, že rekonštrukcia a modernizácia kľúčovej železničnej infraštruktúry v okolí veľkých miest a zrýchlenie oboch tratí z Bratislavy do Košíc by bolo veľmi výhodné nielen pre životné prostredie a priepustnosť ciest, ale aj pre naše hospodárenie,“ dodáva Filip Hlubocký. 

Medzi cestujúcimi ZSSK sa ujal aj nákup cestovných lístkov cez elektronické médiá (internet, mobilná aplikácia Ideme vlakom na Androide a iOS). Pre porovnanie, kým v auguste 2018 sa cez online kanály predalo 12,04 % všetkých dokladov, v auguste 2019 tento predaj stúpol o viac ako 100 % na 27,76 %.

ZSSK naposledy zvyšovala ceny cestovných lístkov (okrem komerčných IC vlakov) v roku 2011. Pre porovnanie, priemerná mzda na Slovensku v roku 2011 bola 786 €, v roku 2019 je to 1 063 €.

Zrealizované a plánované investície (všetko s klimatizáciou) súčasného manažmentu ZSSK do vozidlového parku v celkovom objeme cca 383 mil. eur:

25 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) - projekt EÚ

  • celkový objem: 160 miliónov eur
  • predpokladané dodanie: 2020 – 2022
  • nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský samosprávny kraj)

21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) - projekt EÚ

  • celkový objem: 77 miliónov eur
  • predpokladané dodanie: 2019 - 2021 (3 ks DMJ je už v prevádzke)
  • nasadzovanie: regionálna doprava (Banskobystrický samosprávny kraj)

5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň- vlastné zdroje

  • celkový objem eur: 38,8 milióna eur
  • predpokladané dodanie: grafikon 2020/2021
  • nasadzovanie: regionálna doprava (Vysoké Tatry)

35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks) - vlastné zdroje

  • celkový objem: cena za 1 ks cca 1,89 milióna eur
  • predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (17 ks nových vozňov je už v prevádzke)
  • nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

50 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz - vlastné zdroje

  • celkový objem: cena za 1 ks = 748 500 eur
  • predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (19 ks modernizovaných vozňov je už v prevádzke)
  • nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

34 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (14 ks) a série Bpeer (20 ks) – vlastné zdroje

  • celkový objem: 3,5 milióna eur (predpokladané náklady na 1 ks = 100-tisíc eur)
  • dodanie: zákazka má byť hotová do konca roka 2019 (30 ks renovovaných vozňov je už v prevádzke)
  • nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)

 

V auguste 2019 dosiahla ZSSK zatiaľ najvyššie tržby.

Popri predaji v kamenných predajniach je obľúbený elektronický nákup cestovných dokladov.

Nový e-shop_Voľba cest.dokladu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).  

ZSSK od 9. júna 2019 realizuje priemerne 1528 vlakov denne, z toho 230 diaľkových vlakov a 1 298 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 722 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2935 kilometroch tratí na Slovensku.

Aktuality

^ Hore

Vyhľadanie spojenia

Vyhľadanie spojenia