Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK. V hre je preukaz MAXI KLASIK a prestíž!

22.3.2019

  • Už od roku 2020 bude do Vysokých Tatier postupne pribúdať päť nových vozidiel v hodnote takmer 40 miliónov eur
  • Verejnosť sa môže zapojiť do súťaže o najpôsobivejšiu grafiku pre tatranskú železnicu

BRATISLAVA – Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pristúpila k obnove vozidlového parku a do Vysokých Tatier obstarala nové elektrické jednotky v celkovom počte 5 kusov. Prvá z nich sa na koľaje dostane už v roku 2020. Nové vlaky do Tatier prinesú aj nový dizajnový jazyk a do tvorby návrhu ich exteriéru sa môžu zapojiť všetci Slováci. ZSSK pripravila súťaž, podstatou ktorej je preniesť symboly Vysokých Tatier na vozidlá tatranskej železnice a poukázať tak na symbiózu tatranskej prírody a ekologickej vlakovej dopravy. V súčasnosti v našich veľhorách funguje tatranská elektrická železnica a ozubnicová železnica. Nové moderné jednotky budú hybridné – dokážu jazdiť na oboch tratiach. 

„Víťaz súťaže získa 1x prenosný preukaz MAXI KLASIK, ktorý umožňuje neobmedzené cestovanie vlakom po Slovensku počas celého roka. Najväčším ohodnotením pre výhercu však bude možnosť stať sa na niekoľko rokov súčasťou malebnej tatranskej prírody,“ hovorí Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK. 

Ako sa zapojiť do súťaže?

  1. Súťažiaci musia vytvoriť tematický grafický návrh exteriéru pre elektrické jednotky vo Vysokých Tatrách, ktorý musí spĺňať nasledujúce parametre:
    • Koncept piatich grafík – jedna grafika pre jednu ucelenú jednotku. Návrhy by mali obsahovať symboly Vysokých Tatier.
    • Grafiky musia spolu súvisieť a spoločne vytvárať jednotnú tvár tatranskej železnice.
    • Použité majú byť maximálne 4 farby, pričom základná farba je daná: červená RAL 3020.
    • Grafika má rešpektovať aktuálny výzor exteriéru vlakov ZSSK a „zapadnúť“ do flotily (zachovanie hlavnej farby RAL 3020).
    • Formát .jpg alebo .dxf (pohľady na vozidlo zo všetkých strán). Grafika sa ďalej spracuje do technického výkresu, preto je ideálne, ak sa zadefinujú aj rozhrania jednotlivých farebných plôch, nie je to však podmienkou.
    • Víťazná grafika sa premietne na vozidlo formou nástreku, preto treba mať na zreteli, že jemné linky či zložité tvary nie je možné realizovať.
  2. Vytvorené návrhy treba zaslať na e-mail sutaz@remove-this.slovakrail.sk.
    • E-mailová správa musí obsahovať nasledovné kontaktné údaje: meno a priezvisko autora, kontakt (e-mail, telefón).
    • Zaslaním návrhov autor zároveň prehlási, že sa oboznámil s podmienkami súťaže a s podmienkami ochrany osobných údajov.
    • Do súťaže sa môžu zapojiť jednotlivci, spoluautori, ale aj grafické štúdiá či iné právnické osoby.
    • Návrhy treba zaslať do 21. 4. 2019.
  3. Odborná porota vyberie jeden koncept piatich najvhodnejších návrhov.
  4. Víťazný návrh môže byť použitý na elektrických jednotkách aj s uvedením mena autora.


Podmienky súťaže nájdete tu: www.slovakrail.sk/sk/sutaz-tez/podmienky.html
Podklady sú tu: www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty2/2019/BZ_2020673_L4447_dxf.pdf
Viac o produkte MAXI KLASIK sa dozviete na www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-sr/zssk-maxi-klasik.html.

Dizajn exteriéru nových jednotiek môžu navrhnúť samotní cestujúci (vizualizácia).

Víťazný návrh bude použitý na elektrických jednotkách v Tatrách aj s uvedením mena autora (vizualizácia).

Nový multifunkčný rušeň (vizualizácia).

 

Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca


Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
odbor komunikácie

Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika
tel.: +421220297015 | mobil: +421904875396
e-mail: 
hovorca@remove-this.slovakrail.sk | kovac.tomas@remove-this.slovakrail.sk

ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).  

ZSSK od 3. marca 2019 realizuje priemerne 1518 vlakov denne, z toho 226 diaľkových vlakov a 1292 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 713 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2909 kilometroch tratí na Slovensku.  

Aktuality

^ Hore

Vyhľadanie spojenia

Vyhľadanie spojenia