Všetko o bezkontaktných čipových kartách

Cestovné lístky na Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji zapisujeme na bezkontaktné čipové karty (BČK).

Súvisiace články

Cestovné lístky na BČK

Kde získate BČK

  • v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK okrem zmluvných predajcov

Čo potrebujete

  • o vydanie BČK môžete požiadať prostredníctvom tlačiva, ktoré je dostupné v pokladniciach ZSSK. Tlačivo vyplňte prosím na mieste (meno a priezvisko uveďte bez akademických titulov),
  • pripravte si prosím preukaz totožnosti a fotografiu s rozmermi 3 x 3,5 cm (kliknite prosím na ďalšie informácie),
  • po zaplatení vám pokladník vystaví daňový doklad z elektronického zariadenia – „Cestovný lístok – nárok na zľavu”, ktorý je potrebné si uschovať pre prípad nefunkčnosti BČK a uplatnenia si následnej reklamácie BČK,
  • BČK vám vydáme do jedného mesiaca. Integrované cestovné lístky a SeniorPas je možné využívať len s kartou (teda až po jej vydaní),
  • pri preberaní BČK prosím predložíte pokladníkovi daňový doklad alebo písaný cestovný lístok, na ktorý zapíše číslo vydanej BČK.

Ako dlho platí BČK

  • BČK ako elektronický nosič platí 10 rokov od vydania, platnosť je zapísaná len v čipe BČK,
  • platnosť konkrétneho lístka je zapísaná len v čipe, závisí od zvoleného lístka.

Cena za BČK

  • 5 €

Odlišnosti

  • na BČK vydanú ZSSK nie je možné aktivovať službu elektronickej peňaženky (s takouto kartou sa nedajú kupovať elektronické cestovné lístky v kombinovaných označovačoch na staniciach alebo vo vozidlách MHD a prímestských autobusoch),

Strata, odcudzenie, poškodenie, zmena údajov

  • v prípade straty či odcudzenia BČK môžete požiadať o zablokovanie a vystavenie náhradnej BČK, žiadosť o vydanie novej, respektíve náhradnej BČK si uplatníte v pokladnici oprávnenej na prijímanie objednávok na výdaj BČK. Vydanie novej BČK vám ZSSK zabezpečí za poplatok 5 €. Predplatný cestovný lístok Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji možno využiť len s BČK.
  • platnosť náhradnej BČK a zákazníckej ponuky bude zhodná s platnosťou pôvodnej BČK a zákazníckej ponuky,
  • o zablokovanie BČK môžete bezplatne požiadať na telefónnom čísle Kontaktného centra 18 188. Nahláste prosím vaše údaje (meno a priezvisko, dátum narodenia, druh zákazníckej ponuky vo forme BČK a miesto prevzatia BČK). Zablokovanie nie je zabezpečené ihneď,
  • údaje vytlačené na BČK nie je možné meniť. Možná je len zmena údajov v čipe BČK (zmena čísla OP, doplnenie priezviska). O zmenu počas platnosti BČK môžete požiadať v ktorejkoľvek pokladnici ZSSK oprávnenej na prijatie objednávky na vydanie BČK. Zmenu priezviska je možné riešiť dvoma spôsobmi – výmenou  BČK za poplatok 5 € alebo doplnením druhého priezviska do čipu BČK bez poplatku. V obidvoch prípadoch je potrebné vypísané a podpísané tlačivo Žiadosť o zmenu údajov na BČK odovzdať pokladníkovi.

Tip ZSSK

  • ak chcete vedieť, či si už vašu BČK môžete prevziať vo vami zvolenej pokladnici ZSSK, volajte Kontaktné centrum na číslo 18 188 (číslo je dostupné aj zo zahraničia vo formáte +421 24 48 58 188), prípadne mailujte na adresu info@remove-this.slovakrail.sk

Fotogaléria

Dátum poslednej aktualizácie: 13.06.2017
^ Hore

Vyhľadanie spojenia

Vyhľadanie spojenia

Železničný dopravca - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK), s ktorým cestujete, nesie zodpovednosť za vašu prepravu a prepravu vašej batožiny a musí rešpektovať vaše práva, ktoré vám vyplývajú z Nariadenia Európskeho parlamentu a rady č. 1371/2007/ES o právach a povinnostiach cestujúcich v železničnej preprave.
Pre vnútroštátnu diaľkovú železničnú osobnú prepravu boli ZSSK Ministerstvom dopravy a výstavby SR udelené výnimky z plnenia niektorých ustanovení.