Cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu

Mám 64 rokov, som zaregistrovaný na bezplatnú prepravu. Budúci týždeň plánujem cestovať zo Zvolena do Nitry a chcem si vopred zabezpečiť SMS cestovný lístok.

  1. Zavolám na telefónne číslo 18 188 a oznámim svoj zámer zabezpečiť si cestovný lístok na bezplatnú prepravu. Ak je to možné, požadujem aj rezerváciu miesta na sedenie.
  2. Uvediem údaje svojej cesty: cestujem zo Zvolena do Nitry, 25.11. v dopoludňajších hodinách (neviem presné spojenie).
  3. Pracovník mi oznámi, že vlak mi zo Zvolena odchádza o 7.02, 9.02 a 11.02 a uvedie detaily trasy a prestup. Najlepšie mi vyhovuje čas o 9.02.
  4. Dozviem sa, že uvedené spojenie je pre bezplatných cestujúcich voľné, v rýchliku po Šurany mám zabezpečenú aj rezerváciu miesta na sedenie.
  5. Na výzvu pracovníka uvediem svoje meno a priezvisko, registračné číslo zobrazené na mojom preukaze na bezplatnú prepravu a číslo mobilu, kde mi bude zaslaná SMS.
  6. Pracovník mi po úspešnom overení údajov ešte raz zopakuje všetky detaily mnou zvoleného cestovného dokladu. Súhlasím s objednávkou a následne zisťujem, že na môj mobil mi bola práve doručená SMS. Pracovník ma ešte upozorní, že je to len požiadavka na lístok, ktorú treba najneskôr do 10 minút potvrdiť zaslaním spätnej správy, rozlúči sa so mnou a telefonát ukončíme.
  7. Na mobil mi prišla nasledovná SMS správa:
  8. Podľa pokynov na ňu odpoviem SMS správou s medzerou, keďže môj telefón neumožňuje posielať správy bez textu.
  9. Prišla mi SMS s vygenerovaným kódom, lístok mám zakúpený:

 

Cestujúci s kartou MAXI KLASIK

Som držiteľom preukazu MAXI KLASIK, potrebujem sa dnes dostať rýchlikom 605 do Žiliny. Pre zabezpečenie rezervácie miesta využijem telefonát na Kontaktné centrum.

  1. Zavolám na telefónne číslo 18 188 a oznámim svoj zámer zabezpečiť si miestenku v dnešnom vlaku R605 z Bratislavy do Žiliny ako držiteľ preukazu MAXI KLASIK.
  2. Pracovník mi oznámi, že rezervácia je ešte možná, vlak zatiaľ nie je vypredaný.
  3. Na výzvu pracovníka kvôli overeniu uvediem svoje meno a priezvisko, číslo svojho železničného preukazu a číslo mobilu, kde mi bude zaslaná SMS.
  4. Pracovník mi zopakuje všetky detaily mnou zvoleného cestovného dokladu. Súhlasím s objednávkou a následne je mi na mobil doručená SMS. Túto požiadavku na miestenku musím najneskôr do 10 minút potvrdiť zaslaním spätnej SMS správy.
  5. Na mobil mi prišla nasledovná SMS požiadavka:
  6. Podľa pokynov na ňu odpoviem spätnou SMS na číslo 22999.
  7. Následne mi je doručená SMS s vygenerovaným kódom, miestenku vo vlaku mám zabezpečenú:
^ Hore

Vyhľadanie spojenia

Vyhľadanie spojenia

Železničný dopravca - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK), s ktorým cestujete, nesie zodpovednosť za vašu prepravu a prepravu vašej batožiny a musí rešpektovať vaše práva, ktoré vám vyplývajú z Nariadenia Európskeho parlamentu a rady č. 1371/2007/ES o právach a povinnostiach cestujúcich v železničnej preprave.
Pre vnútroštátnu diaľkovú železničnú osobnú prepravu boli ZSSK Ministerstvom dopravy a výstavby SR udelené výnimky z plnenia niektorých ustanovení.