Ochrana osobných údajov

V Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ďalej len „ZSSK“ alebo „prevádzkovateľ“) je zabezpečená v súlade s požiadavkami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej aj len „Nariadenie“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj len „Zákon“).

Ochrana osobných údajov našich klientov a iných fyzických osôb je pre nás dôležitá. Tieto podmienky vysvetľujú, akým spôsobom spracúvame pri poskytovaní našich služieb osobné údaje v rámci našej spoločnosti: Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., IČO: 35 914 939, so sídlom Bratislava, Rožňavská 1 (ďalej len „My“).

Naše podmienky ochrany osobných údajov sa vzťahujú na každého, kto využije niektorý z našich produktov alebo služieb, navštívi našu webstránku alebo používa našu aplikáciu. Vzťahuje sa to na nákup lístka, vrátane doplnkových služieb, napr. na vytvorenie rezervácie, nákup zákazníckej karty alebo využitie našich služieb.

Naše ponuky a služby neustále vyvíjame. Z tohto dôvodu neustále pokračujeme aj vo vývoji našich podmienok ochrany údajov. Zakaždým však zabezpečíme, aby vám bola dostupná ich posledná verzia.

V našej spoločnosti pôsobí osoba zodpovedná za ochranu osobných údajov (tzv. Data Protection Officer, DPO), ktorá je vaším kontaktným bodom na zodpovedanie akýchkoľvek otázok týkajúcich sa ochrany osobných údajov alebo prijatia a vybavenia žiadostí dotknutých osôb.
 

Kontaktné údaje zodpovednej osoby:

JUDr. Katarína Tichá
tel.: +421 911 762 285
e-mail: osobneudaje@slovakrail.sk
 

Ak máte akékoľvek otázky, môžete nás kontaktovať aj poštou na adrese nášho sídla.

Pri spracúvaní osobných údajov sa riadime primárne všeobecným nariadením EÚ o ochrane osobných údajov („GDPR”), ktoré upravuje aj vaše práva ako dotknutej osoby, tými ustanoveniami Zákona o ochrane osobných údajov, ktoré sa na nás vzťahujú (najmä § 78), Zákonom o doprave na dráhach (najmä § 6 a 8), ako aj ďalšími predpismi.

Osobné údaje musíme spracúvať, aby sme boli schopní plniť naše povinnosti, ktoré nám ako dopravcovi vyplývajú:

  • zo všeobecne záväzných právnych predpisov,
  • zo zmluvných vzťahov s klientmi a zmluvnými partnermi,
  • z oprávnených záujmov, ktoré sledujeme.
Účel spracúvania osobných údajov Právny základ
Právne a zmluvné účely

  • vykonávanie nevyhnutnej kontroly oprávnení cestujúcich  na prepravu a súladu prepravy so zmluvnými podmienkam,
  • odstránenie neplatných zákazníckych kariet a lístkov  z obehu,
  • predchádzanie ďalších prípadov zneužitia (všeobecná prevencia).
¹Plnenie zmluvných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR) a ²Prevažujúce oprávnené záujmy (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR)
Poskytovanie prepravných služieb a produktov

  • vybrané služby a aplikácie,
  • zákaznícke karty a preukazy, vrátane správy ich životného cyklu,
  • mobilná aplikácia IDeme vlakom,
  • zákaznícke konto ZSSK ID,
  • platba kreditom v zákazníckom konte ZSSK ID ako elektronický platobný prostriedok (ukladanie záloh (kreditov) na budúce nákupy produktov a služieb ZSSK a ich realizácia),
  • zasielanie pripomienky o potrebe obnovenia platnosti ZSSK ID/karty,
  • sms predaj cestovných dokladov,
  • preprava skupiny cestujúcich podľa požiadavky objednávateľa, vrátane rezervácie miest,),
  • preprava osôb so zdravotným postihnutím, osôb so zníženou pohyblivosťou a držiteľov preukazov fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím.
¹Plnenie zmluvných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR) a ²Prevažujúce oprávnené záujmy (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR)

³Plnenie zákonnej povinnosti, (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR)

⁴Súhlas dotknutej osoby (čl. 6 ods. 1 písm. a) a článok 9 ods. 2 písm. a) GDPR)

Poskytovanie služieb a podpory zákazníkom online

  • Online predaj cestovných lístkov,
  • Zákaznícka podpora a optimálne fungovanie webstránok,
  • Bezpečnosť,
  • Základné meranie návštevnosti webstránok, e-shopu
Prevažujúce oprávnené záujmy (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR)

Plnenie zákonnej povinnosti, (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR

Plnenie zákonných povinností Plnenie zákonných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR)
Zaistenie bezpečnosti (IT, personálna, fyzická a objektová, administratívna)

  • Zlepšovanie poskytovaných služieb, webstránky, e-shopu a mobilnej aplikácie,
  • vykonávanie bezpečnostných opatrení na prevenciu pred podvodmi
Splnenie zákonnej povinnosti a prevažujúci oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. c) a f) GDPR)
Oznamovanie protispoločenskej činnosti (tzv. whistleblowing) Splnenie zákonnej povinnosti (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR)
Účtovné a daňové účely (uchovanie daňových dokladov pre potreby správy daní) Splnenie zákonnej povinnosti (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR)
Ochrana majetku, poriadku a bezpečnosti

  • monitorovanie kamerami na účel ochrany záujmov a majetku prevádzkovateľa (nehnuteľností a železničných koľajových vozidiel), vyšetrovania škôd a získania dôkazov na účely uplatnenia náhrady škody,
  • vedenie vyšetrovania v prípade oznámenia úrazu cestujúceho počas prepravy.
Prevažujúci oprávnený záujem a splnenie zákonnej povinnosti (čl. 6 ods. 1 písm. c) a f) GDPR)
Marketingové a PR účely

  • vykonávanie prieskumov a nadväzujúcich analýz za účelom použitia získaných dát na určovanie následnej marketingovej a obchodnej stratégie,
  • zasielanie obchodných ponúk (zliav, sezónnych akcií alebo špeciálnych akcií, resp. noviniek),
  • vernostný program ZSSK,
  • zvyšovanie kvality v oblasti poskytovania služieb,
  • organizácia súťaží (evidencia, výber výhercov a odovzdanie výhry).
Súhlas a prevažujúci oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. a) a f) GDPR)

 

Štatistické účely Právny základ pôvodných účelov v zmysle čl. 89 GDPR
Archivácia vo verejnom záujme Splnenie zákonnej povinnosti (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR), prípadne právny základ pôvodných účelov v zmysle čl. 89 GDPR
Personálne a mzdové účely Plnenie zákonných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR)
Kontrolné mechanizmy zamestnávateľa

  • kontrola dodržiavania pracovnej disciplíny,
  • monitorovanie vybraných skupín zamestnancov (rušňovodiči a vlakový personál) v železničných koľajových vozidlách na účely predchádzania škodám, vyšetrovania škôd a získania dôkazov na uplatnenie náhrady škody,
  • monitorovanie vybraných skupín zamestnancov (zamestnanci kontaktného centra, zákazníckych centier a osobných pokladní) na účely zlepšovania kvality poskytovaných služieb a získania dôkazov v prípade sťažností cestujúcich,
  • nahrávanie stretnutí uskutočnených prostredníctvom microsoft teams na účely zaznamenania záverov stretnutí.
Oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR)
Preukazovanie, uplatňovanie a obhajovanie právnych nárokov

(právna agenda)

Oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR)
Zabezpečenie stravovania a ubytovania Plnenie zákonných povinností (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR) a úloh vo verejnom záujme (čl. 6 ods. 1 písm. e) GDPR)
Žurnalistické účely Oprávnený záujem (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR) v spojení s § 78 ods. 2 Zákona o ochrane osobných údajov
Vybavovanie podnetov, žiadostí a sťažností Splnenie zákonných povinností čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR)
  • nákup produktu od ZSSK alebo zmluvného partnera,  s ktorým ZSSK spolupracuje, alebo využitie inej služby (napr. objednanie lístka, nákup zákazníckej karty, vykonanie rezervácie alebo využitie prepravy cestujúceho so zníženou mobilitou alebo autovlaku). Tieto úkony môžu byť v zásade realizované prostredníctvom predajného automatu, vo vlaku, v osobnej pokladni alebo v zákazníckom centre, cez telefón prostredníctvom nášho kontaktného centra, cez jedného z našich externých predajcov, online prostredníctvom nášho e-shopu alebo použitím našej mobilnej aplikácie.
  • ak si vytvoríte alebo už používate účet v zákazníckom konte ZSSK ID alebo ak sa registrujete alebo využívate stránku Vlakom na výlet alebo našu mobilnú aplikáciu IDeme vlakom,
  • ak váš zamestnávateľ (obchodná spoločnosť, škola, spolok atď.) alebo iná tretia strana (spolok, združenie atď.) pre vás otvorila účet pre právnické osoby v zákazníckom konte ZSSK ID alebo v mobilnej aplikácii IDeme vlakom a vy ste tento účet potvrdili,
  • ak využívate našu webstránku zssk.sk alebo našu aplikáciu IDeme vlakom na zistenie odchodu alebo príchodu vlaku, nákup lístka alebo zákazníckej karty a využívate naše služby.
  • ak počas cesty vo vlaku overujeme platnosť vášho lístka, zamestnaneckej alebo zákazníckej karty (naskenovaním alebo vizuálnou kontrolou platnosti).
  • ak si kúpite náš produkt alebo službu priamo od ZSSK alebo od niektorého z našich zmluvných partnerov, alebo na nákupnej platforme niektorého z našich zmluvných predajcov, ktorí sa považujú za tretiu stranu.
  • ak si uplatňujete svoje práva podľa Nariadenia (EU) č. 2021/782, resp. 1371/2007, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona o priestupkoch alebo Prepravného poriadku ZSSK a na tento účel použijete náš formulár.
  • ak si podáte žiadosť o náhradu alebo kompenzáciu.
  • ak v súvislosti s vami evidujeme značnú dlžnú sumu, ktorá nebola zo strany cestujúceho uhradená.
  • ak kontaktujete naše kontaktné centrum s akoukoľvek otázkou, návrhom, žiadosťou, sťažnosťou, kritikou alebo akýmkoľvek iným komentárom (napr. nefunkčnosť predajného automatu). Vzťahuje sa to aj na spracúvanie sťažností týkajúcich sa spracúvania platby, keď sú nám údaje poskytované príslušnou bankou, resp. poskytovateľom platobnej služby alebo je z našej strany poskytovaná spätná väzba príslušnej banke/poskytovateľovi platobnej služby za účelom spracovania vašej žiadosti.
  • ak využívate náš chat s prípadnými dotazmi.
  • ak od vás získame vašu spätnú väzbu v súvislosti s potvrdením kvality našich služieb za účelom kontinuálneho zlepšovania našich služieb.
  • ak došlo k zneužitiu zákazníckej karty, časového lístka, zákazníckeho, resp. kreditného konta alebo iného produktu.
  • na štatistické prieskumy a interné analýzy rizík za účelom zlepšenia našich služieb alebo systémov, v týchto prípadoch nám výsledky týchto analýz za určitých okolností umožňujú dedukovať informácie týkajúce sa vašej osoby.
  • podľa žiadosti (ak je to možné) – ak je nevyhnutné kontaktovať vás e-mailom alebo telefonicky a vy ste nám poskytli vaše kontaktné údaje pri nákupe lístka (napr. odrieknutie vlakov alebo iné obmedzenia, zmeškania).
  • v prípade, ak sme predtým získali váš súhlas, na elektronickú distribúciu ponúk a noviniek o našej spoločnosti a zmluvných tretích stranách, ako aj informácie ušité na vaše špecifické potreby na účely priameho marketingu. Ak nemáme váš súhlas, analyzujeme vaše údaje iba anonymne.
  • doručovanie ponúk na získavanie nových zákazníkov e-mailom, pokiaľ nás neinformujete, že si neželáte prijímať takéto ponuky.
  • ak použijete kontaktný formulár na našej webstránke na oznámenie, ktoré sa týka úrazu, poškodenia zdravia alebo majetku v prípade nehody vlaku.
  • ak vaše údaje poskytnete nášmu vlakovému personálu (napr. v dôsledku úrazu alebo poškodenia majetku, krádeže alebo iného incidentu alebo záujmu). V tomto prípade budú osobné údaje a informácie použité na špecifický účel vedenia tohto prípadu, ako aj na vedenie prípadných právnych konaní.
  • ak zákazník, ktorý má menej ako 16 rokov, používa služby ZSSK (napr. lístky, objednávky newslettrov a pod.), dotknutý zákazník nás musí uistiť, že bol vopred získaný predchádzajúci súhlas jeho zákonného zástupcu.
  • ak dočasne alebo trvalo odriekneme prepravné služby.

Osobné údaje našich zákazníkov a iných fyzických osôb sprístupňujeme len v nevyhnutnej miere a vždy pri zachovaní mlčanlivosti príjemcu údajov, napr. našim zamestnancom, osobám, ktoré poverujeme vykonaním jednotlivých úkonov prepravných, účtovných, zákazníckych, personálnych a právnych služieb, zastupujúcim alebo spolupracujúcim advokátom alebo poskytovateľom softvérového vybavenia alebo podpory našej spoločnosti, vrátane zamestnancov týchto osôb.

Sprostredkovateľmi myslíme našich zmluvných partnerov, ktorí spracúvajú osobné údaje v našom mene (napríklad údržba našich databáz).

V súčasnosti využívame služby sprostredkovateľov vo vzťahu k nasledujúcim činnostiam:

  • Na produkcia zákazníckych kariet a ich zasielanie
  • Na implementáciu nástrojov kvality a zákaznícke prieskumy
  • Na predaj lístkov spolupracujúcimi partnermi distribuujúcimi lístky ZSSK v našom mene
  • Na prevádzkovanie a údržbu našich zákazníckych databáz
  • Na využitie v individuálnych prípadoch.

 
Využívame iba sprostredkovateľov, ktorí spĺňajú podmienky pre správne vedené spracúvanie údajov. Vždy sa vopred uistíme, že konkrétny sprostredkovateľ je pre nás a našich zákazníkov vhodný na poskytnutie konkrétnej služby, najmä či poskytuje dostatočné garancie bezpečného a legálneho spracúvania údajov,.

Sprostredkovatelia, ktorých sme vybrali, od nás získavajú iba osobné údaje v rozsahu, ktorý je absolútne nevyhnutný.

Naši sprostredkovatelia sa zmluvne zaviazali:

  • Využívať osobné údaje iba na účel zmluvy
  • Vymazať ich po skončení príslušného zmluvného účelu
  • Neposkytovať údaje tretím osobám
  • Nevyužívať osobné údaje na vlastné účely
  • Spracúvať osobné údaje v súlade s GDPR.

 
Pred začatím spolupráce so sprostredkovateľom uzatvárame písomnú zmluvu, v ktorej sú uvedené osobitné povinnosti sprostredkovateľa a jeho zamestnancov, a ktorí sú opäť zaviazaní povinnosťou zachovávať dôvernosť údajov.
 
Osobné údaje môžeme sprístupňovať nasledovným kategóriám príjemcov, podľa zamýšľaného účelu spracúvania, a to iba v nevyhnutnom rozsahu:

  • Príslušnej banke/poskytovateľovi platobných služieb na účely bezpečného platobného procesu v súlade s právnymi predpismi; resp. v súlade s pokynmi poskytovateľa platobnej služby alebo na účely prevencie a objasnenia prípadov zneužitia (na základe plnenia zmluvných povinností podľa Článku 6 ods. 1 písm. b), resp. na základe prevažujúcich oprávnených záujmov v súlade s písm. f) GDPR).
  • Určenému právnemu zástupcovi v prípade sporu  (založené na našom oprávnenom záujme obhajovať naše právne nároky v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).
  • Správnym orgánom a autoritám príslušným v konkrétnych prípadoch (napr. finančné orgány, Policajný zbor SR, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb, Protimonopolný úrad SR, Slovenská obchodná inšpekcia a pod.) v súlade s právnymi predpismi v zmysle čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR.
  • Príslušnému súdu (na základe nášho oprávneného záujmu pri obhajovaní našich právnych nárokov v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR).
  • Partnerskému železničnému dopravcovi, zodpovednému za vybavenie kompenzácie alebo v súvislosti s medzinárodnou prepravou (na účely plnenia zmluvných povinností v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR).
  • Spoločnosti poskytujúcej služby audítorov na účely vykonania auditu (na základe plnenia zákonných povinností podľa č. 6 ods. 1 písm. c) GDPR).
  • Dotknutému zmluvnému partnerovi, ktorého sa prípad týka, v prípade predaja služieb poskytovaného prostredníctvom spolupracujúcich zmluvných partnerov  (na základe plnenia zmluvných povinností v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR).
  • Dotknutému zmluvnému, resp. partnerskému  dopravcovi v prípade, ak si objednáte alebo využijete produkt alebo službu poskytovanú zmluvným, resp. partnerským  dopravcom.
  • Našim sprostredkovateľom ktorí spracúvajú osobné údaje v našom mene (na základe nášho oprávneného záujmu, predovšetkým na  zlepšovaní, zjednodušení a oprave našich databáz, v súlade s čl. 6ods. 1 písm. f) GDPR).

 

Cezhraničný prenos osobných údajov do tretích krajín (t. z. krajín mimo EÚ, Nórska, Islandu a Lichtenštajnska) ZSSK realizuje len v nevyhnutných prípadoch, a to vždy v súlade s požiadavkami GDPR. ZSSK využíva  služby niektorých popredných dodávateľov ako Google, LLC., Meta a Microsoft Corporation, a to najmä na marketingové a štatistické účely. Títo dodávatelia a ich zariadenia sa nachádzajú v Spojených štátoch amerických. Po tom, čo Súdny dvor EÚ zrušil mechanizmus EU-US Privacy Shield sú Spojené štáty Americké považované za tretiu krajinu, ktorá neposkytuje primeranú úroveň ochrany. V mnohých prípadoch dáta fyzicky nemusia opúšťať servery lokalizované v EÚ, avšak spracúvanie z dôvodu sídla dodávateľa môže podliehať právnemu poriadku v tretej krajine. Tieto cezhraničné prenosy preto vykonávame len v striktnom súlade s právnymi predpismi (najmä GDPR) a len v prípadoch, ak sú podľa našich záverov a zistení prijaté dostatočné opatrenia zmierňujúce riziká pre dotknuté osoby, tak ako vyžuje Súdny dvor EÚ vo veci C-311/18 (Schrems II).

Podrobnejšie informácie o používaní súborov cookies nájdete na tomto linku.

Ak ste náš zákazník, vaše osobné údaje najčastejšie získavame priamo od vás. V takom prípade je získanie vašich osobných údajov dobrovoľné. V závislosti od konkrétneho prípadu neposkytnutie osobných údajov zákazníkom môže mať vplyv na našu schopnosť poskytnúť zákazníkovi našu službu alebo produkt.

Osobné údaje je zákazník povinný poskytnúť ZSSK, ak tak stanovuje osobitný právny predpis.

Napríklad:

  • podľa § 8 ods. 5 zákona o doprave na dráhach cestujúci, ktorý sa v dráhovom vozidle alebo bezprostredne po vystúpení z dráhového vozidla nepreukáže platným prepravným dokladom osobe oprávnenej kontrolovať prepravné doklady, je povinný na mieste zaplatiť prirážku k základnému cestovnému (ďalej len “prirážka”) a cestovné od nástupnej stanice alebo zastávky do cieľovej stanice alebo zastávky podľa tarify cestovného, alebo preukázať sa dokladom totožnosti na zaznamenanie údajov potrebných na vymáhanie prirážky a cestovného v rozsahu meno a priezvisko, dátum narodenia, adresa trvalého pobytu, číslo občianskeho preukazu alebo iného dokladu totožnosti. Ak cestujúci neuhradí na mieste cestovné a prirážku, bude vylúčený z prepravy na najbližšej stanici alebo zastávke. Tým nezaniká nárok dopravcu na zaplatenie prirážky a cestovného do stanice alebo zastávky, na ktorej bol vylúčený z prepravy.

 

V prípade, ak je právnym základom pre spracúvanie vašich osobných údajov oprávnený záujem podľa článku 6 ods. 1 písm. f) GDPR, zákazník je povinný toto spracúvanie strpieť, ale má voči nemu právo účinne namietať, čo môže mať za následok obmedzenie, ukončenie spracúvania alebo aj pokračovanie v jeho spracúvaní, podľa okolností. Viac sa o tomto práve dozviete v osobitne zvýraznenej časti „Práva dotknutých osôb pri spracúvaní osobných údajov“ nižšie. V prípade, ak je právnym základom súhlas so spracúvaním osobných údajov podľa článku 6 ods. 1 písm. a) GDPR, nie je zákazník nikdy povinný poskytnúť ZSSK osobné údaje a dané poskytnutie je vždy dobrovoľné.

V prípade, ak s vami uzatvárame prepravnú zmluvu, môže byť poskytnutie vašich osobných údajov zmluvnou povinnosťou najmä v súvislosti s dostatočnou identifikáciou zmluvných strán alebo komunikáciou medzi zmluvnými stranami. Rozhodnutie uzatvoriť zmluvu alebo vstúpiť do rokovania o zmluve je dobrovoľné. Poskytnutie osobných údajov je síce dobrovoľné, ale neposkytnutie môže mať za následok neuzavretia zmluvy alebo neposkytnutie požadovanej služby.

Ak zákazník odmietne ZSSK poskytnúť osobné údaje:

  • požadované na základe osobitného právneho predpisu, ZSSK požiada o asistenciu Policajný zbor SR na účely zistenia totožnosti zákazníka,
  • nevyhnutné pre uzatvorenie zmluvy alebo jej plnenie, nebude môcť dôjsť k uzatvoreniu, zmene alebo ukončeniu zmluvy, alebo určitému plneniu,
  • nevyhnutné pre spracúvanie, ktoré sa zakladá na súhlase, nebude môcť dôjsť k danému spracúvaniu, resp. k poskytnutiu služby.

Rozsah spracúvaných osobných údajov a ich kategórie vyplývajú z konkrétneho zmluvného/predzmluvného vzťahu, právneho predpisu, oprávneného záujmu alebo je daný zákazníkom priamo v udeľovanom súhlase. ZSSK spracúva najmä bežné kategórie osobných údajov a osobitné kategórie osobných údajov spracúva len ak sú splnené dodatočné podmienky podľa čl. 9 ods. 2 GDPR.

Medzi bežné kategórie osobných údajov spracúvaných našou spoločnosťou možno zaradiť najmä:

 

ZSSK spracúva aj niektoré osobitné kategórie osobných údajov, a to najmä údaje o zdravotnom stave na účely preukázania a potvrdenia nárokov cestujúceho na zľavu z cestovného alebo na účely zabezpečenia prepravy imobilného cestujúceho. K danému spracúvaniu dochádza na základe výslovného súhlasu.

Osobné údaje využívame na účely zasielania všeobecných informácií, ponúk a odporúčaní, ako aj informácií, ponúk a odporúčaní prispôsobených osobitne vašim prepravným potrebám a užívateľskému správaniu (osobitné ponuky).

Tieto údaje zároveň využívame na ďalší rozvoj a optimalizáciu služieb významných pre našich zákazníkov. avšak, iba v prípade, ak ste nám vopred poskytli súhlas s oslovením prostredníctvom e-mailu, telefonicky, prostredníctvom SMS alebo inými kanálmi, na účel vášho informovania, podľa vašich časových preferencií, o zaujímavých ponukách.

Ak si želáte získavať prispôsobené informácie a odporúčania prispôsobené vašim potrebám (na základe vašich predchádzajúcich nákupov a cestovateľského správania alebo vašich ďalších osobných preferencií), môžeme vám ďalej zasielať:

  • informácie o našich produktoch a službách,
  • aktuálne alebo na mieru ušité ponuky,
  • kampane,
  • zákaznícke prieskumy,
  • relevantné služby (najmä informácie o ZSSK ID a našej aplikácii),
  • produkty a cestovné odporúčania (vrátane cestovného poistenia a doplňujúcich služieb pre turistov) a
  • ďalšie zákaznícke vernostné ponuky.

 

Zostavenie tohto ponukového obsahu je založené na využití nasledovných údajov: mena a priezviska, dátumu narodenia, adresy a kontaktných údajov, dát uložených o zákazníkovi týkajúcich sa objednávok, zákazníckych kariet a sezónnych lístkov, zliav, cestovných údajov, geodát, preferencií a zákazníckych vernostných aktivít spojených s vami, zariadením a informácií o prehliadači, vrátane užívateľského správania, ktoré je možné priradiť k vám, alebo údajov a iných preferencií, resp. obmedzení týkajúcich sa mobility.

Detaily o údajoch týkajúcich sa objednávania zahŕňajú napr. vami vybraný dátum a čas cesty, aktuálny deň objednávky, objednané lístky alebo osobitné (sezónne) ponuky, rezervácie miest, informácie o využitých ponukách pridaných k vášmu účtu, informácie o nástupnej a konečnej stanici, predajných kanáloch, čase vybraných spojení, typoch vlakov, vozňovej triede alebo oddieloch, informácie o objednaných nočných alebo denných vlakoch, použitej mene, bicykloch, dopravných prostriedkoch, sprevádzajúcich psoch, informácie o objednaných kusoch batožiny, ako aj informácie, či cestujete sami, s ďalšími ľuďmi a/alebo deťmi.

Na účely poskytnutia prispôsobených informácií týkajúcich sa zákazníckych kariet a sezónnych lístkov, používame údaje o platnosti zákazníckych kariet, ako aj detaily o zakúpených sezónnych lístkoch.

Údajmi o zľavách myslíme vaše zľavy použité pri nákupe lístkov. Cestovné údaje zahŕňajú informácie o už absolvovaných alebo plánovaných cestách, informácie o dĺžke cesty, akékoľvek zmeškania, detaily o platnosti týkajúce sa vášho lístka alebo zákazníckej karty, ako aj detaily o takých cestách podľa vašich rezervácií. Ak (napr. v kontexte kampane) bol do vášho účtu pridaný poukaz na zľavu, použijeme túto informáciu, aby sme vám doručili pripomienku o jeho použití.

Geodáta používame v prípade tzv. služieb založených na geo lokalizácii, Geo lokalizačné služby vám poskytujú vybrané informácie prostredníctvom údajov závislých na polohe, Vašimi preferenciami rozumieme napr. vaše obľúbené spojenie, vaše uložené obľúbené platobné možnosti, časy spojení, ktoré ste si uložili (vrátane ďalších cestujúcich), vybraných časových filtrov, ciest v 1. triede, požiadaviek na rezerváciu miest, cesty v určitých špecifických dňoch v týždni.

Zákaznícke vernostné aktivity zahŕňajú informácie o predajoch a kampaniach zaslaných v minulosti, poukazoch, zákazníckych prieskumoch, odporúčaniach a ďalšie informácie, Informácie o zariadení a prehliadači, vrátane užívateľského správania, ktoré je možné k vám priradiť, zahŕňa informácie o vašich zariadeniach (PC, laptop, smartfón a pod.), s ktorými navštevujete našu webstránku a príslušný prehliadač (napr. Chrome, Firefox, Safari atď.). Rovnako to zahŕňa informáciu, či ste si stiahli a používate našu aplikáciu, Užívateľské správanie, ktoré je možné k vám priradiť, zahŕňa informácie o používaní vášho konta jednotlivými zariadeniami, a aplikácie IDeme vlakom (napr. detaily o vytvorení konta, implementované nastavenia, napr. rod a jazyk, detaily o prihlásení, zľavách a zákazníckych kartách, uložených poukazoch, nákupoch lístkov a ich rezerváciách, uložené obľúbené položky a pod.). Technické informácie (napr. IP adresa, typ a verzia prehliadača, čas prístupu cez zariadenie návštevníka) sú získavané na účely určenia, či vás náš e-mail zastihol, ktoré e-maily ste otvorili, kedy a ktoré linky v e-maili ste si pozreli. Údaje o akýchkoľvek dopravných preferenciách a obmedzeniach používame z toho dôvodu, aby sme vám poskytli relevantné informácie, odporúčania a služby v prípade ak potrebujete miesto na vozík alebo iné vybavenie, alebo ak cestujete so sprevádzajúcou osobou alebo asistenčným psom a pod.

Používame technológie exponea, ktorá nám pomáha pri vytvorení a odosielaní našich osobitných (prispôsobených) ponúk.

Pri plánovaní, implementácii a analýze nám pomáha náš zmluvný partner, spoločnosť DataConcept, najmä pri technickej implementácii a spracúvaní našich zistení:

  • funkcionalita exponea a know-how spoločnosti DataConcept nám umožňujú ušiť vám prispôsobené ponuky založené na histórii vášho individuálneho nákupného správania. Vaše údaje sú analyzované a kategorizované prostredníctvom matematicko – štatistických metód, za účelom rozpoznania typických nákupných vzorcov správania a slúži nám, aby sme boli schopní ušiť našu informáciu, ponuku alebo služby na vaše individuálne záujmy.
  • naša zmluvná sprostredkovateľská technológia nám ďalej umožňuje vyhodnotiť použitie našich e-mail newslettrov. Okrem iného, získavame informáciu o tom, či e-mail zastihol príjemcu alebo bol odmietnutý serverom. Na vyhodnotenie týchto skutočností software používa tzv. sledovacie pixely (web beacons), ktoré sú získané zo servera exponea keď je e-mail otvorený. Analýzy rovnako zahŕňajú určenie, či sú naše newslettre otvorené, kedy sú otvorené, a na ktoré odkazy príjemca klikol. Počas tohto procesu sú získavané technické informácie (napr. IP adresa, typ a verzia prehliadača, čas prístupu zariadenia návštevníka). Tieto vyhodnotenia nám pomáhajú rozpoznať čitateľské zvyky našich príjemcov a prispôsobiť náš obsah, aby ich reflektoval alebo odoslať iný obsah v súlade so záujmami nášho príjemcu.

 

Tento spôsob spracúvania osobných údajov zahŕňa profilovanie podľa Článku 4 ods. 4 GDPR v rozsahu, v ktorom zahŕňa prípravu a zasielanie prispôsobených ponúk.

O našich zákazníkoch si vytvárame profily, ktoré nám:

  • poskytnú predpoklady o pravdepodobnosti ich budúceho nákupu, objednania a užívateľského správania,
  • poskytnú výbery cieľovej skupiny a  vyhodnotenia týkajúce sa produktu alebo služby.

 
Naše základné a prispôsobené ponuky môžu byť odoslané e-mailom, cez zákaznícke konto ZSSK ID alebo prostredníctvom iných kanálov.

Tento osobitný spôsob spracúvania je založený na súhlase, v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR, v rozsahu ktorého sme oprávnení vykonávať takéto spracúvanie osobných údajov,

ZSSK využíva na účely marketingu profilovanie, teda automatizované spracúvanie osobných údajov, ktoré hodnotí aspekty vzťahujúce sa k zákazníkovi, a ktoré nám následne umožňuje vytvoriť ponuku produktov alebo služieb prispôsobenú zákazníkovi, najmä podľa veku a nákupnej histórie zákazníka. Zasielanie obchodných ponúk však adresát môže  odmietnuť kedykoľvek a zdarma prostredníctvom odkazu v e-mailovej správe.

Pri profilovaní zákazníka sú využívané údaje získané našou spoločnosťou na základe využívania produktov a služieb ZSSK zákazníkom. Tieto údaje spoločne slúžia na vytvorenie nákupného profilu zákazníka. Na základe profilu zákazníka je zákazníkovi vytvorená a doručená taká ponuka produktov a služieb, ktorá je individualizovaná a personalizovaná na jeho potreby.

Dotknutá osoba má právo na to, aby sa naňho nevzťahovalo rozhodnutie prijaté na základe výlučne automatizovaného individuálneho rozhodovania (tzn. algoritmické rozhodnutie počítačového programu bez ľudského zásahu) vrátane profilovania a tiež má právo požadovať vhodné opatrenia zo strany našej spoločnosti (napr. ľudský zásah zo strany ZSSK, možnosť vyjadrenia svojho stanoviska alebo právneho napadnutia daného rozhodnutia).

Nižšie nájdete informácie o postupe, význame a zamýšľanom výsledku týchto postupov:

  • Na účely optimalizácie a personalizácie našich reklamných nástrojov vytvárame profil zákazníka a tento profil použijeme na priradenie zákazníka k špecifickému zákazníckemu segmentu. Na základe tejto segmentácie môžeme kontrolovať typ, obsah a frekvenciu určitých marketingových nástrojov na špecifické cieľové skupiny.
  • Na profilovanie používame údaje, ktoré získame od vás v rámci nášho zákazníckeho vzťahu, v prípade, ak ste nám poskytli súhlas so zasielaním správ na účely priameho marketingu, ďalej adresu a kontaktné údaje, nákupné, objednávacie a cestovné údaje, informácie o zákazníckych kartách a sezónnych lístkoch, zľavách, prepravných preferenciách a obmedzeniach. Profilovanie môže byť založené najmä na užívateľských profiloch vytvorených z užívateľských údajov, ktoré vytvárame so súhlasom zákazníka meraním a vyhodnotením interakcie zákazníka s elektronickou reklamou, najmä meraním a vyhodnotením rozsahu otvorení a kliknutí na e-mailové newslettre.
  • Významným faktorom vo vytvorení našich zákazníckych segmentov je tzv. bodovanie, v ktorom vyhodnocujeme zákazníkov na základe vedecky uznávaných matematicko – štatistických postupov.
  • Rozsah zákazníckej segmentácie založenej na profilovaní je limitovaný na riadenie osobitostí cieľovej skupiny, týkajúci sa typu, obsahu a frekvencie našich reklamných nástrojov a stupni a hodnote potenciálnych stimulov. Na základe toho budete alebo nebudete prijímať určité nástroje, ktoré môžu alebo nemusia byť dostupné pre iných zákazníkov.

 

Odvolanie poskytnutého súhlasu a namietanie priameho marketingu

Ak si viac neželáte byť zahrnutý do našich aktivít v priamom marketingu, máte právo namietať podľa čl. 21 a 22 GDPR alebo odvolať svoj udelený súhlas, a to nasledovným spôsobom:

  • ak ste nám poskytli súhlas elektronicky, môžete odvolať svoj súhlas vo svojom účte v zákazníckom konte ZSSK,
  • v newslettri, jednoducho kliknite na link pre odhlásenie a my vám v budúcnosti prestaneme zasielať e-maily. Aktivácia odhlásenia môže trvať až 24 hodín, kým sa skompletizuje v našich systémoch,
  • vo všetkých ostatných prípadoch, prosím, kontaktujte naše Kontaktné centrum info@slovakrail.sk.

 

Ak ste využili svoje právo a rozhodli ste sa, že si neželáte, aby sme vaše údaje spracúvali na reklamné účely (najmä na priamy marketing), v súlade s vašou žiadosťou nebudeme vám viac doručovať žiadne informácie, ponuky a novinky a nebudeme sa viac prihlasovať (logovať) do vášho zákazníckeho účtu ZSSK.

Štatistické analýzy vykonávame najmä na nasledovné účely:

  • sú funkcie v našom software využívané správne? To nám umožňuje skontrolovať, či určité špecifické funkcie sú pre užívateľov našej stránky a aplikácie dôležité,
  • ktoré lístky sú predávané? To nám umožňuje skontrolovať, či naše produktové portfólio spĺňa požiadavky zákazníkov,
  • je navigácia v súlade so správaním užívateľov softvéru? To nám umožňuje skontrolovať, či dokážeme navrhnúť nákupný proces spôsobom, ktorý je prijateľný pre zákazníkov.

Rovnako vypracúvame analýzy anonymizovaných údajov, v ktorých hodnotíme osobné údaje a informácie o veku, rode, regióne, poštovom čísle, produktoch, nákupoch a užívateľskom správaní, na účely prijatia záverov o vývoji nových produktov a služieb alebo na zlepšenie existujúceho portfólia služieb.

 

Prieskum názorov, zákaznícky prieskum

Na účely zlepšovania našich produktov a služieb a ich prispôsobenia zákazníckym požiadavkám, uskutočňujeme prieskumy s rôznymi cieľovými skupinami; na jednej strane s ľuďmi, ktorí necestujú vlakmi, na druhej strane s ľuďmi, ktorí využívajú iných dopravcov alebo ktorí využívajú ZSSK.

V tomto kontexte si objednávame spoločnosti vykonávajúce prieskum trhu alebo vykonávame prieskum sami. Ľudia, ktorí sa majú zúčastniť prieskumu, sú vyberaní úplne náhodne alebo je výber založený na sociálnych štatistikách alebo na špecifických užívateľských faktoroch. Kontakt s účastníkmi je realizovaný prostredníctvom marketingových spoločnosti, je teda realizovaný bez nášho vstupu, na vlastnú zodpovednosť nášho zmluvného partnera. Všetky prieskumy sú realizované anonymne, úmyslom prieskumov nie je poskytnutie osobnej referencie, a to ani v prípade, ak ste nám predtým poskytli súhlas s účasťou na prieskume alebo ak sme vás s prieskumom priamo oslovili. Rovnako vykonávame anonymný prieskum v našich osobných vlakoch.

Získavame alebo zostavujeme iba celkové vyhodnotenie dát, ktoré nám nezobrazuje individuálne vyjadrenia alebo osoby. V prípade, ak vykonávame prieskum v spolupráci s marketingovou spoločnosťou v špecifických prípadoch, máme uzatvorenú osobitnú dohodu o nesprístupňovaní údajov. Táto dohoda predovšetkým zaistí, že spoločnosť nepresunie vaše údaje inej marketingovej spoločnosti alebo inej tretej strane s úmyslom vykonania prieskumu na ich vlastné účely. V každom prípade, nie je vašou povinnosťou zúčastniť sa na žiadnom z našich prieskumov.

 

Sociálne médiá (pluginy)

Na naše webstránky sme vložili obsah od externých prevádzkovateľov, ako Meta, Google, Teads, Etarget, Twitter alebo vás pri návšteve našej webstránky môžeme presmerovať na obsah externých prevádzkovateľov. V čase prepojenia sme neidentifikovali žiadne porušenie práva. V prípade, ak získame akékoľvek podozrenie, odstránime prepojenie bez zbytočného odkladu. Na účely umožnenia odporúčania a zdieľania obsahu na sociálnych sieťach ako Meta, LinkedIn, TikTok, Twitter, sú na platformu integrované príslušné tlačidlá.

Tieto tlačidlá prenášajú údaje externým prevádzkovateľom alebo iným tretím stranám iba ak stlačíte príslušné tlačidlo ako účastník. V prípade vášho zriedkavého prístupu k našim stránkam v zásade bránime okamžitému prenosu údajov externému prevádzkovateľovi alebo iným tretím stranám. Znamená to, že aktivácia prenosu v konkrétnom prípade je úplne na vás.

 

Súťaže na sociálnych médiách

Ak sú osobné údaje účastníkov súťaže zaznamenávané v rámce súťaže (sweepstake) na sociálnych médiách, budú tieto údaje spracúvané výlučne na účely implementácie sweepstake (ide o typ súťaže, ktorý nám umožňuje propagáciu našich produktov, v ktorej sa náhodne žrebujú ceny, ktoré sú venované víťazom). Na vstup do tejto súťaže nie je potrebný žiaden nákup,

Získané osobné údaje vymažeme alebo anonymizujeme po uplynutí lehoty ich uchovania (obyčajne po uplynutí troch rokov). To isté sa vzťahuje na  akúkoľvek históriu odkazov, resp. správ na sociálnych médiách.

Nenesieme žiadnu zodpovednosť vo vzťahu k správnosti, aktuálnosti a úplnosti údajov, ktoré ste osobne sprístupnili, Vo vašom vlastnom záujme sa, prosím, uistite, že údaje, ktoré ste poskytli, sú správne, aktuálne a úplné.

 

Nástroje na meranie kvality

Ak nás kontaktujete e-mailom so žiadosťou, návrhom alebo kritikou, radi by sme sa uistili, že sme našu službu poskytli k vašej spokojnosti. Po zodpovedaní vašej otázky sa vás preto opýtame, ako ste boli spokojní s našou službou. Predstavuje to pre nás nástroj na uistenie sa o našej internej kvalite. Aby sme zaistili objektivitu a automatické spracúvanie, môžeme využívať na tento účel sprostredkovateľa, aby realizoval tento automatický dopyt v našom mene. Na tento účel poskytneme nášmu sprostredkovateľovi výlučne vašu e-mailovú adresu a zákaznícke číslo. Sprostredkovateľovi neumožníme prehliadanie vašich údajov, ich využívanie na ďalšie účely alebo ich prenos tretím stranám. Pred poverením sprostredkovateľa sa vždy uisťujeme, že nám poskytne dostatočnú záruku legálneho a bezpečného využitia údajov.

 

Ako chránime vaše údaje

Informačná bezpečnosť pre nás znamená:

  • dôvernosť údajov
  • úplnosť údajov
  • dostupnosť údajov.

 

Na účel garantovania informačnej bezpečnosti sme prijali opatrenia, ktoré zodpovedajú najnovšiemu stavu technológie a zahŕňajú:

  • firewall
  • šifrovanie
  • bezpečnostné testy
  • systémovú kontrolu
  • priebežný monitoring.

 

Našim zamestnancom poskytujeme iba prístupové práva, ktoré sú v súlade s ich rolami a v rozsahu, ktorý je absolútne nevyhnutný. Využitie týchto prístupových práv je zaznamenávané. Vaše údaje sú chránené bezpečným online spojením (TLS) medzi vaším PC a našimi servermi, v závislosti od nastavenia prehliadača.

Systém takto spĺňa bezpečnostné štandardy a bol zároveň testovaný nezávislým expertom. Aplikácia IDeme vlakom bola vyvinutá v súlade s požiadavkami práva na ochranu údajov a je nepretržite upravovaná podľa najnovších požiadaviek,

Naša webstránka www.zssk.sk a naša mobilná aplikácia IDeme vlakom ponúkajú služby prispôsobené vašim osobným potrebám, ktoré zjednodušujú nákup lístka.

V našej mobilnej aplikácii môžete využiť prihlásenie do zákazníckeho konta alebo si vytvoriť lokálny profil, ktorý vám umožní pohodlne využívať mobilnú aplikáciu bez nutnosti vypĺňania informácií o cestujúcom pri každom nákupe. Na vytvorenie lokálneho profilu od vás potrebujeme  poskytnutie údajov v rozsahu: meno, priezvisko, e-mailová adresa, veková kategória zľavová kategória a číslo registrácie cestujúceho. Lokálny profil si môžete kedykoľvek upraviť alebo odstrániť.

Mobilná aplikácia vám umožňuje pridať si k „obľúbeným“ vašu trasu alebo spojenie.

Spojenie alebo trasa vyhľadávané v minulosti a pridané k „obľúbeným“ vám je ponúknuté pri ďalšom vyhľadávaní času spojenia v rámci vášho osobného rýchleho výberu.

  • To znamená, že je vám umožnený rýchly prístup k vašim pravidelným (obľúbeným) časovým požiadavkám v prípade ďalšieho nákupu lístka bez toho, aby ste potrebovali uviesť nástupnú a konečnú stanicu vašej cesty.
  • Ak zadáte požiadavku „nákup lístkov“, uložíme na tento účel nástupnú a cieľovú destináciu vašej cestovnej požiadavky. Navyše, uchováme detaily o tom, či ste hľadali časové spojenie pre individuálny lístok alebo denný, týždenný alebo mesačný cestovný doklad alebo pre miestenku bez lístka.
  • To znamená, že vaše pravidelné časové požiadavky sú pre vás dostupnejšie pri ďalšom nákupe lístkov, aj bez výberu nástupnej a cieľovej destinácie,
  • V tomto kontexte však nebudeme uchovávať vašu aktuálnu polohu.

 

Pre váš lepší prehľad ukladáme históriu ciest a aktuálne cesty, rovnako aj obsah košíka, V nastaveniach si môžete nastaviť notifikácie 10,30, resp. 60 min pred začiatkom cesty, ako aj po uplynutí platnosti lístka. V prípade traťových lístkov môžete v nastaveniach povoliť notifikácie, ktorými vás upozorníme na blížiaci sa koniec platnosti lístka, a to e-mailom na adresu, ktorú ste nám poskytli.

V prípade prihlásenia do zákazníckeho konta ZSSK ID môžete využiť funkciu „pridanej osoby“

  • Môžete uložiť údaje všetkých osôb, s ktorými pravidelne cestujete. To znamená, že ich môžete rýchlo pridať do vašej cesty, k ďalšiemu nákupu cestovných lístkov. Ušetrí Vám to povinnosť opätovného zadávania údajov, ako sú mená a čísla nevyhnutných kariet na účel nákupu lístka.
  • Môžete uložiť údaje všetkých osôb, s ktorými pravidelne cestujete. Zároveň môžete uložiť mená, akékoľvek poukazy na zľavu, dátumy narodenia detí a seniorov. To znamená, že môžete rýchlo pridať tieto osoby k vašej ceste pri ďalšom nákupe lístkov bez toho, aby ste potrebovali údaje zadávať znovu.

 

Pracujeme aj na ďalšom skvalitnení našich online služieb. Na tento účel však vyžadujeme poskytnutie vášho súhlasu so zberom analytických údajov.

Mobilná aplikácia vám umožňuje platbu kartou, resp. prostredníctvom Google Pay alebo Apple Pay.

Kontinuálne pracujeme na rozširovaní ďalších funkcionalít, ktoré nám umožnia informovať vás o prebiehajúcej, resp. zakúpenej preprave, napr.  o mimoriadnostiach počas cesty: ako odrieknutie vlaku, nezaradenie vozňa, zmena miestenky/lôžka/ležadla, meškanie, zmena nástupišťa, notifikácie na prestup na vlak, ako aj marketingové notifikácie (notifikácie s personalizovaným obsahom).

Pripravujeme pre vás aj možnosť poskytovania všetkých známych informácií o vašej ceste. Týmto spôsobom budete mať najdetailnejšie a aktuálne informácie o vašej ceste a budete môcť odpovedať na zmeny načas. Váš cestovný spoločník v aplikácii IDeme vlakom a na webstránke má pre vás v každom čase najnovšie informácie:

  • Kde sa máte najbližšie presunúť,
  • Koľko času máte na transfer,
  • Či sa čas odchodu spojenia alebo nástupište zmenilo,
  • Či došlo k zmene radenia vozňov, v ktorom máte zakúpenú rezerváciu.

 

Informácie o vašej polohe budú v aplikácii IDeme vlakom použité iba v prípade, ak ich s nami zdieľate:

  • Zapnutím lokalizačnej služby môžete ušetriť čas pri požiadavke na najbližšie spojenie,
  • Umožňuje vám to hľadať spojenie z vašej aktuálnej polohy,

 

Lístok si môžete kúpiť niekoľkými klikmi, ak sa registrujete a uložíte vaše platobné údaje vo vašom zákazníckom konte ZSSK ID alebo v našej aplikácii. Ukladáme vašu požiadavku na požadované časové spojenie (napr. najlepšia cena, rezervácia, požadovaná trieda, počet cestujúcich). V takom prípade všetko, čo potrebujete urobiť je vložiť požiadavku do nákupného košíka niekoľkými klikmi a zaplatiť ďalším klikom.

Ak pravidelne cestujete na tej istej trase a s tými istými preferenciami, môžete si uložiť osobitné časové spojenie medzi obľúbené. Vzťahuje sa to na:

  • Výber ďalšieho cestujúceho
  • Vybraný časový rozvrh , napr. „iba priame spojenia“
  • Cesty 1. triedou
  • Žiadosť o rezerváciu miesta
  • Cesty v určitých dňoch týždňa.

 

Tieto údaje ukladáme iba na základe vašej žiadosti. Tieto obľúbené uloženia sú umiestnené na vašej osobnej domácej stránke a umožňujú vám priamo zobraziť cestovný poriadok alebo ponúknuť informácie jedným klikom, ak otvoríte aplikáciu, bez nutnosti znovu zadávať údaje na konkrétny nákup alebo časovú požiadavku. Ak si uložíte „obľúbené“ výbery na vašej domovskej stránke, uložíme vašu cestovnú požiadavku.

  • Informácie o spojení si môžete otvoriť manuálne a takto zadať časové filtre, cestujúcich a určené dni.
  • Ak ste registrovaní, táto informácia o spojení pre vašu cestu bude viditeľná na všetkých vašich registrovaných zariadeniach (bez ohľadu na mobilný telefón alebo internetový prehliadač). To znamená, že časové údaje o vašich pravidelných cestách nájdete na vašej domovskej stránke kedykoľvek otvoríte aplikáciu alebo webstránku, a takto sa rýchlo dostanete k ďalším časovým spojeniam pre vašu individuálnu cestovnú požiadavku.

 
Rovnako automaticky pre vás vytvárame výber založený na vašich pravidelných vyhľadávaniach, zakúpených cestách a produktoch, aby sme vám umožnili nakupovať rýchlejšie. Ak si neželáte v zozname zobrazovať konkrétnu cestu/trasu  alebo produkt, môžete ju odstrániť kliknutím na možnosti menu.

V prípade špecifických ciest vždy zaznamenávame meno osoby vytlačené na lístku. Takto si môžeme byť istí, že lístok nebude použitý niekoľkokrát rôznymi osobami s úmyslom podvodu. V tejto súvislosti, prosím, majte pri sebe preukaz s vašou aktuálnou fotografiou spolu s lístkom, aby ste vlakovému personálu umožnili skontrolovať správne použitie lístka vo vlaku.

Ak cestujete s deťmi alebo mladistvými osobami, uchováme si údaje o veku detí. Vekový limit detí sa líši u konkrétnych dopravných autorít a krajín. Iba ak vieme vek vášho dieťaťa, vieme určiť správnu cenu cestovného lístka a vytvoriť pre vás najlepšiu ponuku,. V prípade medzinárodnej prepravy sme povinní uchovať si dátum narodenia.

Platobnými informáciami rozumieme informácie, ktoré požadujeme na spracovanie platby. V zásade nikdy neuchovávame žiadne platobné údaje, ako číslo kreditnej alebo debetnej karty, deň exspirácie, validačný kód karty (CVC) alebo číslo účtu a heslo. Uchovávame iba údaje v limitovanom rozsahu, konkrétne:

  • Ak nemôžeme spracovať stornovanie automaticky a namiesto toho musíme následne spojiť stornovanú platbu (v takom prípade uchovávame meno žiadateľa, IBAN, BIC, názov banky, ako aj adresu (PSČ, mesto, krajina, ulica a číslo domu),
  • V prípade špecifickej objednávky uchovávame platobnú metódu (PayPal) alebo typ karty (VISA, MasterCard a pod.) a posledné 4 číslice. Vo všetkých ostatných prípadoch sú platobné informácie (napr. deň exspirácie alebo CVC) spracúvané a používané certifikovaným a overeným poskytovateľom platobnej služby alebo platobného terminálu.

 
Za účelom zvládnutia platobného procesu využívame služby overených a certifikovaných poskytovateľov platobných služieb, ktorí spracúvajú a využívajú platobné údaje na účely dokončenia objednávky, Údaje budú spracúvané iba na účely dokončenia platieb na certifikovaných platobných termináloch (napr. automat na kúpu cestovného lístka) alebo na e-shope ZSSK alebo cez aplikáciu ZSSK. Títo poskytovatelia platobných služieb sú zvyčajne nezávislé subjekty, a preto vaše údaje spracúvajú v súlade s ich vlastnými podmienkami spracúvania údajov,

Za účelom jednoznačnej autorizácie platby, bude od vás poskytovateľ platobnej služby vyžadovať rôzne údaje, napr. identifikačné údaje prehliadača alebo operačného systému, ktoré sú u nás uložené a poskytnuté poskytovateľovi platobnej služby na spracovanie platby. Od nás je vyžadované, aby sme poskytli prevádzkovateľovi platobných služieb relevantné dáta za účelom zabezpečenia vašej platobnej transakcie.  Viac informácií o tom môžete nájsť na webových stránkach poskytovateľa platobných služieb.

Aplikácia IDeme vlakom je distribuovaná cez Apple App Store, AppGallery a Google Play Store. Pridanie, distribúcia a používanie aplikácie ZSSK sa preto dodatočne riadi osobitnými podmienkami týchto troch obchodov, na ktoré nemáme žiadny vplyv a ktoré sú tvorené a uplatňované na vlastnú zodpovednosť týchto obchodov.

Ak používate našu webstránku https://predaj.zssk.sk/search alebo mobilnú aplikáciu, údaje týkajúce sa vášho nákupu cestovných lístkov budú uložené prostredníctvom internetového prehliadača do miestneho úložiska vo vašom elektronickom zariadení. To zaistí, že všetky funkcie alebo personalizované rýchle výbery môžu byť použité tiež v prípade, ak si želáte použiť náš software bez registrácie. Osobné údaje ukladáme iba kvôli rýchlemu spracovaniu budúcich nákupov, ak si to želáte.. Ak si neželáte, aby sme uchovávali tieto údaje o vašej osobe, používajte našu webstránku alebo aplikáciu IDeme vlakom bez prihlásenia. To znamená, že tieto informácie nebudeme môcť priradiť k vašej osobe, Aj v prípade, ak by sme uchovali tieto informácie o vašej osobe, nebudeme viesť nijaké osobné analýzy. Tieto informácie môžeme použiť iba v anonymizovanej podobe na identifikáciu akýchkoľvek potrieb úpravy v našich systémoch. To nám dovoľuje našu aplikáciu nepretržite zlepšovať a poskytovať našim zákazníkom optimálnu podporu.

Na účely využitia všetkých funkcií našej webstránky a aplikácie, ako aj osobitných zliav a zamestnaneckých benefitov sa môžete registrovať a my vám vytvoríme zákaznícky účet. To znamená, že budete používať všetky vaše uložené údaje nezávisle od zariadení a prehliadačov a zjednodušíte a urýchlite tak vaše časové požiadavky na spojenie a nákup lístkov.

Na účel vytvorenia zákazníckeho konta ZSSK ID budeme potrebovať aspoň nasledovné informácie: titul, meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, číslo identifikačného dokladu, resp. číslo preukazu ISIC, krajinu vydania, typ a platnosť.

Následne po vložení údajov a registrácii vám bude od nás doručený e-mail, v ktorom nám potvrdíte vašu e-mailovú adresu a aktivujete si účet v ZSSK. Ihneď po potvrdení aktivačného linku bude váš ZSSK účet aktívny. Keď sa následne prihlásite, tieto údaje budú prenesené do vášho účtu, ak s týmto procesom súhlasíte.

Na účel využitia dodatočných benefitov vášho ZSSK-ID alebo na účely nákupu personalizovaného produktu, ako napr. zákazníckej karty, potrebujeme od vás dodatočné osobné údaje, napr. váš dátum narodenia a adresu, voliteľne taktiež váš titul a telefónne číslo. To nám umožňuje ponúknuť vám produkt šitý vám na mieru. Zákaznícku kartu vám odošleme poštou vo formáte kreditnej karty a pripomenieme vám približujúcu sa stratu jej platnosti a potrebu jej obnovenia vo vhodnom čase pred exspiráciou.

V zákazníckom konte ZSSK ID budú zaznamenané údaje, na základe ktorých získate prehľad o vašich nákupoch, platbách, uskutočnených cestách, spolucestujúcich, bonusoch, benefitoch, kreditoch.

Notifikácia pred blížiacim sa ukončením platnosti karty nepredstavuje nástroj priameho marketingu. V zasielaní tejto pripomienky budeme pokračovať na základe Obchodných podmienok zákazníckeho konta a aj v prípade využitia vášho práva namietať proti spracúvaniu osobných údajov na tento účel, notifikácie na tento účel nepodliehajú právu namietať proti priamemu marketingu.

Váš ZSSK účet vám umožňuje pohodlný a rýchly nákup lístka bez opakovaného zadávania vstupných údajov, uložením vašich platobných údajov ako obľúbenej platobnej metódy.

  • Vaše platobné údaje budú uložené našim poskytovateľom platobných služieb, ktorý ich spracúva v súlade s medzinárodnými PCI DSS štandardmi.
  • Uložené platobné možnosti môžete samozrejme kedykoľvek vymazať.

V prípade, ak viac nechcete zákaznícke konto ZSSK ID, môžete účet uzavrieť.

  • Vaša registrácia bude odvolaná a vaše prístupové údaje, e-mail, adresa a heslo vymazané,
  • V závislosti od zamýšľaného používania, niektoré z týchto údajov môžu byť uložené až do 3 rokov (podľa príslušných predpisov),
  • Uložené cesty a nastavenia vymazaného účtu nemôžu byť obnovené.

 
Ak nevyužívate vaše zákaznícke konto viac ako rok, automaticky vám zašleme pripomienku na e-mailovú adresu, ktorú ste nám poskytli. Budete mať k dispozícii dva týždne, aby ste sa prihlásili do konta. Váš účet môžeme automaticky uzavrieť, ak nevyužijete tento účet počas dlhšieho obdobia, keďže v tomto prípade predpokladáme, že ho viac nechcete využívať. Notifikácia pred blížiacim sa ukončením platnosti konta nepredstavuje nástroj priameho marketingu. V zasielaní tejto pripomienky budeme pokračovať na základe Obchodných podmienok zákazníckeho konta a aj v prípade využitia vášho práva namietať proti spracúvaniu osobných údajov na tento účel, notifikácie na tento účel nepodliehajú právu namietať proti priamemu marketingu.

V našej ponuke máme viacero zákazníckych kariet. Či chcete cestovať so zľavou, využiť cestovanie počas celého roka bez stresu, využiť výhodné ponuky pre seniorov alebo študentov, alebo zamestnanecký benefit, máme kartu, ktorá vám bude vyhovovať.

Pri objednávaní zákazníckej karty ZSSK budete vyzvaní, aby ste nám poskytli osobné údaje v rozsahu: meno, dátum narodenia a adresu a v prípade platby aj platobné údaje (IBAN a BIC). Poskytnutie telefónneho čísla je dobrovoľné a umožňuje nám kontaktovať vás v prípade, ak máte akékoľvek otázky. Uvedené údaje nám pomôžu personalizovať zákaznícku kartu a sú našou spoločnosťou spracúvané za účelom dokončenia objednávky. Ak si objednávate zákaznícku kartu, poskytnutie osobných údajov je povinné. V prípade odmietnutia vám môže byť poskytnutie zákazníckej karty zamietnuté.

Online objednávanie podlieha povinnosti mať vytvorený účet v zákazníckom konte ZSSK, resp. lokálny profil v prípade využitia mobilnej aplikácie. Na tento účel od vás vyžadujeme poskytnutie e-mailovej adresy a hesla. Tieto údaje budú uložené. Existencia zákazníckeho konta, resp. lokálneho profilu je nevyhnutná, aby sme vám zaistili, že vami poskytnutá platná e-mailová adresa je uložená pre vás ako konkrétneho zákazníka, keďže e-mailová adresa musí byť znovu overená na účel vytvorenia zákazníckeho účtu. Týmto zaistíme, že údaje významné pre konkrétnu prepravnú zmluvu budú odoslané na platnú e-mailovú adresu a zákazník sa rovnako môže identifikovať touto e-mailovou adresou v prípade akejkoľvek žiadosti o informáciu.

Naša spoločnosť poskytuje zamestnancom a ich rodinným príslušníkom, vrátane zamestnancov a rodinných príslušníkov iných určených subjektov cestovné výhody podľa osobitného predpisu. Na účely preukázania nároku na túto výhodu vydáva ZSSK oprávneným osobám železničný režijný preukaz. Predpokladom vydania preukazu je poskytnutie osobných údajov vyžadovaných osobitným predpisom zo strany žiadateľa ako dotknutej osoby, v nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, rodné číslo, dátum narodenia, fotografia s aktuálnou podobizňou, vzťah k žiadateľovi (manžel/ka, dieťa), názov evidenčnej zložky zamestnávateľa.

Podmienkou následnej každoročnej prolongácie preukazu je existencia registrácie dotknutej osoby v elektronickom systéme ZSSK – ZSSK ID. Vytvorenie ZSSK ID, je možné realizovať v osobných pokladniciach ZSSK alebo samoobslužne  na webovom sídle ZSSK v časti „registrácia“. Pre úspešné vytvorenie ZSSK ID je potrebné poskytnúť prevádzkovateľovi osobné údaje v rozsahu uvedenom vyššie v časti Zákaznícke konto ZSSK ID.

Zákaznícke karty sú vyhotovené spoľahlivým dodávateľom. Zodpovedne zaisťujeme, aby boli dáta prenesené dodávateľovi bezpečne. Dáta sú poskytované iba v šifrovanej podobe a prístup k nim je limitovaný na minimálny rozsah.

Počas cesty náš vlakový personál overí (t. .z naskenuje alebo vizuálne skontroluje) platnosť vašej zákazníckej karty, ročného lístka alebo zamestnaneckej cestovnej výhody,  ktorú sme vám poskytli.

V prípade skenovania sú na zariadeniach vlakového personálu viditeľné iba tie údaje, ktoré môžete vidieť na vašej zákazníckej karte alebo cestovnom lístku  (t. z. číslo karty, platnosť karty, meno jej držiteľa, typ karty a trieda, čas príchodu a odchodu, číslo vlaku, nástupná a cieľová stanica). Ak cestujete s cestovným lístkom s autorizáciou vydanou ZSSK (internetový cestovný doklad – ITD), údaje sú obsiahnuté v QR kóde, a preto je skenovaný kód a číslo lístka.

V prípade našich zákazníckych kariet je na zariadeniach vlakového personálu viditeľný aj dátum narodenia držiteľa, na účel uľahčenia identifikácie. Naši kontrolní zamestnanci rovnako získajú informáciu, či je zákaznícka karta alebo lístok v čase kontroly platný. Skenovanie nám umožňuje elektronickú kontrolu kariet a lístkov (na rozdiel od jednoduchej vizuálnej kontroly) a predovšetkým nám umožňuje vziať z obehu späť falošné alebo nesprávne použité lístky alebo karty (napr. ak už uplynula ich platnosť). Navyše, tieto údaje sú získavané aj pre náš vlakový personál, aby sme mali prehľad. ktorý zamestnanec uskutočnil kontrolu kedy, kde a ako.

Automatickú analýzu možných pohybov našich zákazníkov neuskutočňujeme. Vyhodnotenie existujúceho súboru údajov je vykonávané iba v individuálnych prípadoch, ak dotknutá osoba podá žiadosť o informácie o spracúvaní jej osobných údajov podľa článku 15 GDPR.

Kontrola platnosti je založená na dvoch odlišných právnych základoch rovnakého významu, t. z. na ¹plnení prepravnej zmluvy uzavretej s vami (článok 6 ods. 1 písm. b) GDPR) a na ²našich prevažujúcich oprávnených záujmoch (v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR), ktorý pozostáva z vykonávania nevyhnutnej kontroly oprávnení na prepravu, odstránenia zákazníckych kariet a lístkov, ktoré už nie sú platné, z obehu, ako aj z predchádzania ďalších prípadov zneužitia (všeobecná prevencia) a súladu so zmluvnými podmienkami prepravy.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.  sleduje pri spracúvaní osobných údajov nasledovné oprávnené záujmy:

Účel spracúvania Sledované oprávnené záujmy
Poskytovanie prepravných služieb
  • starostlivosť o zákazníka  (cestujúceho)
  • predchádzanie podvodom a škodám a spolupráca s orgánmi činnými v trestnom konaní
  • spolupráca so subjektmi sociálneho poistenia
  • spolupráca so školami a inými dopravcami
Právne a zmluvné účely
  • vymáhanie pohľadávok, súdne spory a konania
  • zmluvná agenda, právna agenda, GDPR
  • poskytovanie elektronickej výplatnej pásky
Bezpečnosť a vývoj IT
  • zákaznícka podpora a optimálne fungovanie webstránok
  • riadenie prístupových práv
  • manažment bezpečnostných incidentov a vyhodnocovanie podozrivých hlásení
  • monitoring na zabraňovanie porušenia dôvernosti a ochrany dát
  • vykonávanie vývoja, testovania a vylepšovania softvéru s cieľom zabezpečiť jeho funkcionalitu, užívateľský komfort a bezpečnosť,
Marketingové a PR účely
  • cielená reklama – priamy marketing
  • využívanie marketingových nástrojov – marketingová analytika a štatistika
  • základné meranie návštevnosti webstránok
  • zvyšovanie povedomia a dobrého mena (PR),
Ochrana majetku a osôb
  • kamerové záznamy
  • systémy na kontrolu a evidenciu vstupov do určených priestorov prevádzkovateľa
  • GPS monitoring firemných vozidiel
  • využívanie súkromných bezpečnostných služieb.
Kontrolné mechanizmy zamestnávateľa
  • kontrola dodržiavania pracovnej disciplíny
  • zlepšovanie poskytovaných služieb.
Online predaj cestovných lístkov
  • iba ak ide o zákazníka – právnickú osobu.

ZSSK  uchováva osobné údaje týkajúce sa zákazníka vo forme, ktorá umožňuje identifikáciu zákazníka ako dotknutej osoby najviac dovtedy, kým je to potrebné na účely, na ktoré sa osobné údaje spracúvajú. Z tohto dôvodu ZSSK vymedzila nasledovné všeobecné doby uchovávania, resp. kritériá na ich určenie, pričom dané všeobecné doby uchovávania môžu byť skrátené, príp. predĺžené, ak si to vyžadujú okolnosti konkrétneho prípadu:

Účel spracúvania osobných údajov Všeobecná lehota uchovávania údajov
Právne a zmluvné účely Počas trvania zmluvného vzťahu so zákazníkom a následne 10 rokov od jeho skončenia s tým, že v nasledujúcich maximálne dvoch rokoch dôjde k ich likvidácii (celková lehota tak môže dosiahnuť až 12 rokov).
Poskytovanie prepravných služieb a produktov Počas trvania zmluvného vzťahu so zákazníkom a následne 10 rokov od jeho skončenia s tým, že v nasledujúcich maximálne dvoch rokoch dôjde k ich likvidácii (celková lehota tak môže dosiahnuť až 12 rokov).

V prípade cestovných lístkov dôjde k ukončeniu spracúvania po 12 mesiacoch odo dňa uplatnenia zakúpeného cestovného lístka (a následne k archivácii v trvaní 10 rokov odo dňa vystavenia).

Bezpečnosť a vývoj IT Počas využívania elektronických/mobilných služieb ZSSK.
Oznamovanie protispoločenskej činnosti Tri roky odo dňa doručenia podnetu.
Účtovné a daňové účely 10 rokov nasledujúcich po roku vzniku účtovného dokladu obsahujúceho osobné údaje.
Ochrana majetku a osôb Vo všeobecnosti 10 dní.
Marketingové a PR účely Do odvolania súhlasu, resp. do jedného roka odo dňa začatia spracúvania.
Štatistické účely Počas trvania pôvodných účelov spracúvania.
Archivácia vo verejnom záujme Počas trvania pôvodných účelov spracúvania, zákonom stanovená lehota alebo lehota uloženia stanovaná v registratúrnom pláne ZSSK.
Žurnalistické účely V súlade s registratúrnym plánom.

Záleží nám na ochrane osobných údajov, a preto sa usilujeme o ich zabezpečenie prostredníctvom opatrení, ako aj prostredníctvom možnosti kedykoľvek uplatniť práva dotknutej osoby podľa GDPR prostredníctvom elektronickej, písomnej alebo osobnej žiadosti. Žiadosti týkajúce sa práv dotknutých osôb je možné zasielať elektronicky alebo písomne na vyššie uvedené kontaktné údaje zodpovednej osoby. Odporúčame pri každej žiadosti čo najpodrobnejšie vysvetliť aké právo v zmysle GDPR dotknutá osoba uplatňuje, aké sú identifikačné údaje dotknutej osoby (na overenie totožnosti), príp. akých účelov a údajov sa žiadosť týka. Pri príliš všeobecných žiadostiach musíme žiadať upresnenie, čo predlžuje základnú mesačnú lehotu na vybavenie.

GDPR ustanovuje všeobecné podmienky výkonu jednotlivých práv dotknutých osôb. Ich existencia však automaticky neznamená, že pri uplatňovaní jednotlivých práv im bude zo strany ZSSK vždy vyhovené, nakoľko v konkrétnom prípade sa môžu uplatňovať aj výnimky resp. niektoré práva sú naviazané na splnenie konkrétnych podmienok, ktoré nemusia byť v každom prípade splnené. Každou žiadosťou sa ZSSK vždy zaoberá a skúma ju z hľadiska predmetnej právnej úpravy.

Zákazník, resp. dotknutá osoba, má právo žiadať od ZSSK ako prevádzkovateľa:

  • namietať voči spracúvaniu osobných údajov, ktoré ZSSK spracúva na právnom základe oprávnených/verejných záujmov alebo proti spracúvaniu údajov na účely priameho marketingu, vrátane profilovania podľa čl. 21 GDPR.  V prípade podania námietky alebo na vyžiadanie vám radi preukážeme závery z nášho balančného testu preukazujúce prevahu sledovaného oprávneného záujmu.
  • kedykoľvek odvolať udelený súhlas so spracúvaním osobných údajov, čím nie je dotknutá zákonnosť spracúvania osobných údajov na základe súhlasu pred jeho odvolaním prístup k osobným údajom podľa čl. 15 GDPR,
  • opravu nesprávnych a doplnenie neúplných osobných údajov podľa čl. 16 GDPR,
  • vymazanie osobných údajov spracúvaných ZSSK podľa čl. 17 GDPR,
  • obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa čl. 18 GDPR,
  • oznámenie opravy, vymazania alebo obmedzenia údajov aj ďalším príjemcom podľa čl. 19 GDPR,
  • odovzdanie/prenosnosť údajov, ktoré poskytol ZSSK podľa čl. 20 GDPR v štruktúrovanom strojovo čitateľnom formáte, ktoré sú spracúvané automatizovane, a ktoré sú zároveň spracúvané na základe zmluvy alebo súhlasu, a
  • právo, aby sa na dotknutú osobu nevzťahovalo automatizované individuálne rozhodovanie za podmienok podľa čl. 22 GDPR. Bližšie informácie sú dostupné v rámci časti informujúcej o automatizovanom individuálnom rozhodovaní a profilovaní.

 

Každá dotknutá osoba má tiež právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým je primárne Úrad na ochranu osobných údajov SR resp. návrh na začatie konania podľa § 100 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov. Úrad na ochranu osobných údajov SR poskytuje ďalšie informácie o právach dotknutých osôb ako aj vzory žiadostí. Ako dotknuté osoby máte právo podať sťažnosť aj akémukoľvek inému dozornému orgánu v členskom štáte EÚ, kde máte svoj obvyklý pobyt, miesto výkonu práce alebo kde je miesto údajného porušenia GDPR.

Kontaktné údaje dozorného orgánu v SR:

Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky
Hraničná 12
820 07 Bratislava 27
Slovenská republika

e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk
telefón:  +421/2/32 31 32 14

Ochrana osobných údajov pre nás nie je jednorazovou záležitosťou. Informácie, ktoré sme vám povinní vzhľadom na naše spracúvanie osobných údajov poskytnúť, sa môžu meniť alebo prestať byť aktuálne. Z tohto dôvodu si vyhradzujeme možnosť kedykoľvek tieto podmienky upraviť a zmeniť v akomkoľvek rozsahu. V prípade, že zmeníme tieto podmienky podstatným spôsobom, túto zmenu vám dáme do pozornosti podľa možností napr. všeobecným oznámením na tejto webstránke alebo osobitným oznámením prostredníctvom emailu.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
Bratislava, 2023

Skip to content