ZSSK využíva na účely marketingu profilovanie, teda automatizované spracúvanie osobných údajov, ktoré hodnotí aspekty vzťahujúce sa k zákazníkovi, a ktoré nám následne umožňuje vytvoriť ponuku produktov alebo služieb prispôsobenú zákazníkovi, najmä podľa veku a nákupnej histórie zákazníka. Zasielanie obchodných ponúk však adresát môže odmietnuť kedykoľvek a zdarma prostredníctvom odkazu v e-mailovej správe.
Pri profilovaní zákazníka sú využívané údaje získané našou spoločnosťou na základe využívania produktov a služieb ZSSK zákazníkom. Tieto údaje spoločne slúžia na vytvorenie nákupného profilu zákazníka. Na základe profilu zákazníka je zákazníkovi vytvorená a doručená taká ponuka produktov a služieb, ktorá je individualizovaná a personalizovaná na jeho potreby.
Dotknutá osoba má právo na to, aby sa naňho nevzťahovalo rozhodnutie prijaté na základe výlučne automatizovaného individuálneho rozhodovania (tzn. algoritmické rozhodnutie počítačového programu bez ľudského zásahu) vrátane profilovania a tiež má právo požadovať vhodné opatrenia zo strany našej spoločnosti (napr. ľudský zásah zo strany ZSSK, možnosť vyjadrenia svojho stanoviska alebo právneho napadnutia daného rozhodnutia).
Nižšie nájdete informácie o postupe, význame a zamýšľanom výsledku týchto postupov:
- Na účely optimalizácie a personalizácie našich reklamných nástrojov vytvárame profil zákazníka a tento profil použijeme na priradenie zákazníka k špecifickému zákazníckemu segmentu. Na základe tejto segmentácie môžeme kontrolovať typ, obsah a frekvenciu určitých marketingových nástrojov na špecifické cieľové skupiny.
- Na profilovanie používame údaje, ktoré získame od vás v rámci nášho zákazníckeho vzťahu, v prípade, ak ste nám poskytli súhlas so zasielaním správ na účely priameho marketingu, ďalej adresu a kontaktné údaje, nákupné, objednávacie a cestovné údaje, informácie o zákazníckych kartách a sezónnych lístkoch, zľavách, prepravných preferenciách a obmedzeniach. Profilovanie môže byť založené najmä na užívateľských profiloch vytvorených z užívateľských údajov, ktoré vytvárame so súhlasom zákazníka meraním a vyhodnotením interakcie zákazníka s elektronickou reklamou, najmä meraním a vyhodnotením rozsahu otvorení a kliknutí na e-mailové newslettre.
- Významným faktorom vo vytvorení našich zákazníckych segmentov je tzv. bodovanie, v ktorom vyhodnocujeme zákazníkov na základe vedecky uznávaných matematicko – štatistických postupov.
- Rozsah zákazníckej segmentácie založenej na profilovaní je limitovaný na riadenie osobitostí cieľovej skupiny, týkajúci sa typu, obsahu a frekvencie našich reklamných nástrojov a stupni a hodnote potenciálnych stimulov. Na základe toho budete alebo nebudete prijímať určité nástroje, ktoré môžu alebo nemusia byť dostupné pre iných zákazníkov.
Odvolanie poskytnutého súhlasu a namietanie priameho marketingu
Ak si viac neželáte byť zahrnutý do našich aktivít v priamom marketingu, máte právo namietať podľa čl. 21 a 22 GDPR alebo odvolať svoj udelený súhlas, a to nasledovným spôsobom:
- ak ste nám poskytli súhlas elektronicky, môžete odvolať svoj súhlas vo svojom účte v zákazníckom konte ZSSK,
- v newslettri, jednoducho kliknite na link pre odhlásenie a my vám v budúcnosti prestaneme zasielať e-maily. Aktivácia odhlásenia môže trvať až 24 hodín, kým sa skompletizuje v našich systémoch,
- vo všetkých ostatných prípadoch, prosím, kontaktujte naše Kontaktné centrum info@slovakrail.sk.
Ak ste využili svoje právo a rozhodli ste sa, že si neželáte, aby sme vaše údaje spracúvali na reklamné účely (najmä na priamy marketing), v súlade s vašou žiadosťou nebudeme vám viac doručovať žiadne informácie, ponuky a novinky a nebudeme sa viac prihlasovať (logovať) do vášho zákazníckeho účtu ZSSK.
Štatistické analýzy vykonávame najmä na nasledovné účely:
- sú funkcie v našom software využívané správne? To nám umožňuje skontrolovať, či určité špecifické funkcie sú pre užívateľov našej stránky a aplikácie dôležité,
- ktoré lístky sú predávané? To nám umožňuje skontrolovať, či naše produktové portfólio spĺňa požiadavky zákazníkov,
- je navigácia v súlade so správaním užívateľov softvéru? To nám umožňuje skontrolovať, či dokážeme navrhnúť nákupný proces spôsobom, ktorý je prijateľný pre zákazníkov.
Rovnako vypracúvame analýzy anonymizovaných údajov, v ktorých hodnotíme osobné údaje a informácie o veku, rode, regióne, poštovom čísle, produktoch, nákupoch a užívateľskom správaní, na účely prijatia záverov o vývoji nových produktov a služieb alebo na zlepšenie existujúceho portfólia služieb.
Prieskum názorov, zákaznícky prieskum
Na účely zlepšovania našich produktov a služieb a ich prispôsobenia zákazníckym požiadavkám, uskutočňujeme prieskumy s rôznymi cieľovými skupinami; na jednej strane s ľuďmi, ktorí necestujú vlakmi, na druhej strane s ľuďmi, ktorí využívajú iných dopravcov alebo ktorí využívajú ZSSK.
V tomto kontexte si objednávame spoločnosti vykonávajúce prieskum trhu alebo vykonávame prieskum sami. Ľudia, ktorí sa majú zúčastniť prieskumu, sú vyberaní úplne náhodne alebo je výber založený na sociálnych štatistikách alebo na špecifických užívateľských faktoroch. Kontakt s účastníkmi je realizovaný prostredníctvom marketingových spoločnosti, je teda realizovaný bez nášho vstupu, na vlastnú zodpovednosť nášho zmluvného partnera. Všetky prieskumy sú realizované anonymne, úmyslom prieskumov nie je poskytnutie osobnej referencie, a to ani v prípade, ak ste nám predtým poskytli súhlas s účasťou na prieskume alebo ak sme vás s prieskumom priamo oslovili. Rovnako vykonávame anonymný prieskum v našich osobných vlakoch.
Získavame alebo zostavujeme iba celkové vyhodnotenie dát, ktoré nám nezobrazuje individuálne vyjadrenia alebo osoby. V prípade, ak vykonávame prieskum v spolupráci s marketingovou spoločnosťou v špecifických prípadoch, máme uzatvorenú osobitnú dohodu o nesprístupňovaní údajov. Táto dohoda predovšetkým zaistí, že spoločnosť nepresunie vaše údaje inej marketingovej spoločnosti alebo inej tretej strane s úmyslom vykonania prieskumu na ich vlastné účely. V každom prípade, nie je vašou povinnosťou zúčastniť sa na žiadnom z našich prieskumov.
Sociálne médiá (pluginy)
Na naše webstránky sme vložili obsah od externých prevádzkovateľov, ako Meta, Google, Teads, Etarget, Twitter alebo vás pri návšteve našej webstránky môžeme presmerovať na obsah externých prevádzkovateľov. V čase prepojenia sme neidentifikovali žiadne porušenie práva. V prípade, ak získame akékoľvek podozrenie, odstránime prepojenie bez zbytočného odkladu. Na účely umožnenia odporúčania a zdieľania obsahu na sociálnych sieťach ako Meta, LinkedIn, TikTok, Twitter, sú na platformu integrované príslušné tlačidlá.
Tieto tlačidlá prenášajú údaje externým prevádzkovateľom alebo iným tretím stranám iba ak stlačíte príslušné tlačidlo ako účastník. V prípade vášho zriedkavého prístupu k našim stránkam v zásade bránime okamžitému prenosu údajov externému prevádzkovateľovi alebo iným tretím stranám. Znamená to, že aktivácia prenosu v konkrétnom prípade je úplne na vás.
Súťaže na sociálnych médiách
Ak sú osobné údaje účastníkov súťaže zaznamenávané v rámce súťaže (sweepstake) na sociálnych médiách, budú tieto údaje spracúvané výlučne na účely implementácie sweepstake (ide o typ súťaže, ktorý nám umožňuje propagáciu našich produktov, v ktorej sa náhodne žrebujú ceny, ktoré sú venované víťazom). Na vstup do tejto súťaže nie je potrebný žiaden nákup,
Získané osobné údaje vymažeme alebo anonymizujeme po uplynutí lehoty ich uchovania (obyčajne po uplynutí troch rokov). To isté sa vzťahuje na akúkoľvek históriu odkazov, resp. správ na sociálnych médiách.
Nenesieme žiadnu zodpovednosť vo vzťahu k správnosti, aktuálnosti a úplnosti údajov, ktoré ste osobne sprístupnili, Vo vašom vlastnom záujme sa, prosím, uistite, že údaje, ktoré ste poskytli, sú správne, aktuálne a úplné.
Nástroje na meranie kvality
Ak nás kontaktujete e-mailom so žiadosťou, návrhom alebo kritikou, radi by sme sa uistili, že sme našu službu poskytli k vašej spokojnosti. Po zodpovedaní vašej otázky sa vás preto opýtame, ako ste boli spokojní s našou službou. Predstavuje to pre nás nástroj na uistenie sa o našej internej kvalite. Aby sme zaistili objektivitu a automatické spracúvanie, môžeme využívať na tento účel sprostredkovateľa, aby realizoval tento automatický dopyt v našom mene. Na tento účel poskytneme nášmu sprostredkovateľovi výlučne vašu e-mailovú adresu a zákaznícke číslo. Sprostredkovateľovi neumožníme prehliadanie vašich údajov, ich využívanie na ďalšie účely alebo ich prenos tretím stranám. Pred poverením sprostredkovateľa sa vždy uisťujeme, že nám poskytne dostatočnú záruku legálneho a bezpečného využitia údajov.
Ako chránime vaše údaje
Informačná bezpečnosť pre nás znamená:
- dôvernosť údajov
- úplnosť údajov
- dostupnosť údajov.
Na účel garantovania informačnej bezpečnosti sme prijali opatrenia, ktoré zodpovedajú najnovšiemu stavu technológie a zahŕňajú:
- firewall
- šifrovanie
- bezpečnostné testy
- systémovú kontrolu
- priebežný monitoring.
Našim zamestnancom poskytujeme iba prístupové práva, ktoré sú v súlade s ich rolami a v rozsahu, ktorý je absolútne nevyhnutný. Využitie týchto prístupových práv je zaznamenávané. Vaše údaje sú chránené bezpečným online spojením (TLS) medzi vaším PC a našimi servermi, v závislosti od nastavenia prehliadača.
Systém takto spĺňa bezpečnostné štandardy a bol zároveň testovaný nezávislým expertom. Aplikácia IDeme vlakom bola vyvinutá v súlade s požiadavkami práva na ochranu údajov a je nepretržite upravovaná podľa najnovších požiadaviek,