Služby v lôžkových a ležadlových vozňoch

Lôžkové vozne sú komfortnejšie a vopred upravené na spanie. Majú osobitné kupé pre mužov a osobitné kupé pre ženy (skupiny však môžu cestovať spolu). Súčasťou výbavy je umývadlo s tečúcou vodou. Aby sme predišli nedorozumeniam, upozorňujeme cestujúcich, že v lôžkových vozňoch a vo vozňoch 1. triedy s miestami na sedenie nie je možná preprava zvierat, avšak pes so špeciálnym výcvikom môže cestovať v lôžkových aj ležadlových vozňoch 1. aj 2. triedy len v prípade, ak je cestujúci držiteľom preukazu ŤZP-S.

Lôžko Single

jeden cestujúci v kupé, platí s lístkom 2. triedy, aj v preprave do ČR.

  • instantná káva alebo čaj
  • balená voda 0,5 l
  • raňajkový balíček
  • hygienický balíček
  • jednorazové papuče
  • budenie najneskôr 30 minút pred cieľovou stanicou
  • pomoc pri nástupe a výstupe
  • úschova cestovných dokladov počas cesty
  • ustielanie lôžok po vypravení vlaku

Lôžko Double

dvaja cestujúci v kupé, platí s lístkom 2. triedy, aj v medzinárodnej preprave.

  • instantná káva alebo čaj
  • croissant
  • balená voda 0,5 l
  • raňajkový balíček
  • hygienický balíček
  • budenie najneskôr 30 minút pred cieľovou stanicou
  • pomoc pri nástupe a výstupe
  • úschova cestovných dokladov počas cesty
  • ustielanie lôžok po vypravení vlaku
  • muži a ženy cestujú osobitne, pár však môže cestovať spolu

Lôžko Triple

traja cestujúci v kupé, platí s lístkom 2. triedy

  • instantná káva alebo čaj
  • croissant
  • balená voda 0,5 l
  • hygienický balíček
  • budenie najneskôr 30 minút pred cieľovou stanicou
  • pomoc pri nástupe a výstupe
  • úschova cestovných dokladov počas cesty
  • ustielanie lôžok po vypravení vlaku
  • muži a ženy cestujú osobitne, skupina však môže cestovať spolu

Ležadlové vozne

  • balená voda 0,5 l
  • pomoc pri nástupe a výstupe
  • úschova cestovných dokladov počas cesty
  • v medzinárodnej preprave 4-miestne kupé pre ženy
  • budenie najneskôr 30 minút pred cieľovou stanicou

Ležadlové vozne majú spoločné kupé pre mužov aj ženy, miesta nie sú vopred upravené na spanie. Hygienické zariadenie vo vozni je vybavené hygienickými potrebami. Cestujúci v ležadlovom vozni môže obsadiť 4-miestne alebo 6-miestne kupé.

Miesta na sedenie

  • Možnosť zakúpiť si drobné občerstvenie z lôžkového alebo ležadlového vozňa, ktorý susedí s vozňami na sedenie.
  • Vlakvedúci poskytne asistenciu.
  • Služba nie je k dispozícii medzi 23:00 a 05:00 h.

Železničná spoločnosť Slovensko spolupracuje pri poskytovaní služieb v lôžkových a ležadlových vozňoch na Slovensku a do Českej republiky so spoločnosťou Wagon Slovakia Košice (WGS). Uvedené služby platia v spacích vozňoch so službami WGS. Služby sú dostupné podľa technických a prevádzkových možností. Neposkytnutím doplnkových služieb nevzniká cestujúcemu nárok na vrátenie cestovného (ani jeho časti) ani sumy zaplatenej za miestenku.

Služby v ďalších vlakoch

  • vo vlakoch EN 476/IC 572 Metropol / IC 573/EN 477 Metropol Budapešť – Praha a späť poskytuje podobné služby spoločnosť JLV (Česká republika)
  • v priamych spacích vozňoch z Budapešti do Varšavy a Krakova poskytuje podobné služby spoločnosť WARS (Poľsko)

Uvedené informácie platia pre vnútroštátne vlaky a medzištátne vlaky do Českej republiky, kde služby prevádzkujeme v spolupráci s partnerskou spoločnosťou Wagon Slovakia Košice.

Zima? Teplo?

V lôžkových vozňoch do Českej republiky garantujeme teplotu od 18 do 30 °C. Ak to nedodržíme a do hodiny vám nenájdeme náhradné kupé, máte nárok na vrátenie 25 percent z ceny lôžkového lístka. Ak ste si kupovali lístok na Slovensku, nárok si uplatníte prostredníctvom žiadosti.

Nárok na odškodnenie si môžete uplatniť:

 

Ak bol lôžkový lístok kupovaný v pokladnici – je potrebné v písomnej požiadavke uviesť identifikačné údaje zákazníka (meno, priezvisko, adresu, číslo bankového účtu vo forme IBAN, ak je účet vedený v zahraničnej banke aj BIC/SWIFT) a priložiť originál lôžkového lístka s potvrdeným teplotným nekomfortom.

V prípade internetového lôžkového lístka kupovaného online – je potrebné v e-mailovej alebo písomnej požiadavke uviesť identifikačné údaje zákazníka (meno, priezvisko, adresu, číslo bankového účtu vo forme IBAN, ak je účet vedený v zahraničnej banke aj BIC SWIFT) a priložiť aj internetový lôžkový lístok s potvrdeným teplotným nekomfortom (pri zaslaní e-mailom stačí scan/fotografia lôžkového lístka).

Požiadavku je možné vyplniť aj vo forme tlačiva: Žiadosť o poskytnutie odškodnenia a náhrady nákladov v medzinárodnej osobnej preprave ZSSK 07351/33528 (PDF, 239 kB).

Odškodnenie je v tomto prípade nad rámec Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2021/782 o právach a povinnostiach cestujúcich v železničnej preprave, ktoré upravuje prípady, kedy je dopravca povinný cestujúceho odškodniť. O štandardnom odškodnení si môžete prečítať viac tu.

Skip to content