Vrátenie IC lístkov a odškodnenie pri preprave IC vlakom

  • Lístky je možné zakúpiť kedykoľvek pred odchodom vlaku z nástupnej stanice,
  • v cene lístka na vlaky InterCity je zahrnuté aj miesto na sedenie,
  • cestovné lístky platia v tom vlaku InterCity, na ktorý boli zakúpené (nie je ich možné využiť vo vlakoch inej, ani nižšej kategórie)
  • Lístok zakúpený v pokladnici je možné vrátiť do 60 minút po pravidelnom odchode vlaku z nástupnej stanice so sankciou 10 % z ceny lístka (minimálne 1 €),
  • lístok zakúpený v e-shope a v mobilnej aplikácii IDeme vlakom je možné vrátiť do času odchodu vlaku z nástupnej stanice so sankciou 10 % z ceny lístka (minimálne 1 €),
  • lístok z e-shopu je možné vrátiť len prostredníctvom on-line formulára a lístok z mobilnej aplikácie IDeme vlakom vrátite priamo v mobilnej aplikácii,
  • ak ste za cestovný doklad platili kreditom zo svojho zákazníckeho konta ZSSK ID a doklad vrátite do svojho ZSSK ID, sankciu za vrátenie Vám pripíšeme do Vášho ZSSK ID vo forme bonusového kreditu,
  • z dôvodov na strane dopravcu môžete lístok vrátiť bez sankcie, kontaktujte prosím náš personál čo najskôr.

 

Tip: Zmenili ste plány? Lístok na IC vlak zakúpený v pokladnici môžete v ktorejkoľvek pokladnici so systémom Komplexné vybavenie cestujúcich až do odchodu vlaku z nástupnej stanice vymeniť bez sankcie za lístok na iný IC vlak.

Záleží nám na Vašej priazni. Ak nedodržíme cestovný poriadok alebo komfort vo vlaku, máte nárok na vrátenie časti cestovného podľa nasledujúcich pravidiel:

  • V prípade meškania vlaku od 60 do 119 minút máte nárok na vrátenie 25 % z ceny lístka a občerstvenie v cene 1 €,
  • v prípade meškania vlaku 120 minút a viac máte nárok na vrátenie 50 % z ceny lístka a občerstvenie v cene 2 €,
  • v prípade meškania počas vašej cesty vyvinieme úsilie na vhodné riešenie vzniknutej situácie spôsobenej meškaním. Takéto riešenie má prednosť pred individuálnym riešením cestujúceho. Pri meškaní alebo odrieknutí diaľkového vlaku vám oznámime dostupné možnosti na pokračovanie v ceste do cieľovej stanice do 100 minút od plánovaného času odchodu zmeškaného alebo odrieknutého vlaku. V opačnom prípade má cestujúci právo pokračovať v ceste iným verejným dopravným prostriedkom. Uhradíme vám nevyhnutné a primerané preukázané vzniknuté náklady. Potvrdenie o meškaní vlaku dostanete od vlakvedúceho meškajúceho vlaku alebo tiež v pokladniciach.

 

Komfort

  • Ak by teplota na vašom mieste na sedenie klesla pod 15 °C alebo stúpla nad 30 °C a nedokážeme zabezpečiť iné miesto na sedenie, máte nárok na odškodnenie vo výške 25 % ceny lístka,
  • ak by nebol zaradený vozeň s vašim miestom a nezabezpečíme vám náhradné miesto na sedenie, máte nárok na odškodnenie v hodnote celej sumy lístka,
  • ak máte lístok do 1. triedy a tento vozeň nie je zaradený, máte nárok na odškodnenie vo výške 50 % ceny lístka.

 

Nárok si, prosím, uplatnite prostredníctvom žiadosti čo najskôr v ktorejkoľvek pokladnici alebo písomne na adrese REKLAMÁCIA VNÚTROŠTÁTNA, Železničná spoločnosť Slovensko, Rožňavská 1 (pracovisko Žabotova 12), 832 72 Bratislava 3. Potrebné je doložiť originály cestovných dokladov (ak bol lístok kupovaný v pokladnici), dôvod reklamácie a potvrdenie o udalosti alebo nedodržaní teplotného komfortu z vlaku, v prípade registrovaného zákazníka aj registračné číslo z preukazu zákazníka a číslo zákazníckeho konta. Potvrdenie o meškaní vlaku nie je nutné. Odškodnenia z viacerých dôvodov sa sčítavajú, maximálne však do výšky ceny lístka. Odškodnenie vyplácame do 30 dní od prevzatia žiadosti (okrem prípadu vyplatenia odškodnenia za meškanie IC vlaku, ak bol cestovný doklad na IC vlak zakúpený z Vášho ZSSK ID, pri ktorom je postup rýchlejší).

 

Dopravca nezodpovedá za meškania spôsobené vonkajšími okolnosťami nesúvisiacimi so železničnou prevádzkou, ktorým nemohol zabrániť (napríklad prírodné katastrofy, nehody na trati, zneužitie záchrannej brzdy) alebo ak obmedzenia spôsobené meškaním boli známe pred začiatkom cesty a cestujúci bol o nich informovaný)

 

Skip to content