Nákup vnútroštátneho lístka

 

1. Pri kliknutí na ikonu NÁKUP LÍSTKA sa objavia možnosti „LÍSTOK S MIESTOM“, „LEN MIESTO“ alebo „LÍSTOK“. Aký je medzi týmito možnosťami rozdiel?

Ak si chcete vybrať lístok s miestenkou, ležadlom alebo lôžkom, kliknite na „LÍSTOK S MIESTOM“. V prípade, že máte záujem iba o miestenku, ležadlo alebo lôžko, stačí zakliknúť „LEN MIESTO“. Ikona „LÍSTOK“ zas vedie k nákupu cestovného lístka bez rezervácie. Ak kupujete lístok na vlak InterCity, všetky lístky sa nachádzajú pod voľbou "LÍSTOK S MIESTOM".

 

2. Vybral som si vlak, ale nie je pri ňom ikona nákup cez internet. Prečo?

Môže sa to stať z viacerých dôvodov:

  • kupujete doklady mimo časových lehôt, kedy je ich možné kúpiť (napríklad lístok SLOVAK EXPRES)
  • povinne miestenkový vlak môže byť vypredaný
  • vybrali ste spojenia, ktoré sa skladajú z viac ako 4 vlakov (viac ako 3 prestupné stanice)
  • vybrali ste vlakové spojenia, ktoré neprevádzkuje ZSSK (Bratislava – Dunajská Streda – Komárno)

 

3. Chcem si vybrať miestenku na presné miesto.

Ak využívate vlaky InterCity, stačí zakliknúť miesto na plániku vozňa. Ak využívate bežné vlaky, môžete si vybrať miesto pri okne, chodbičku alebo stred, miesto v detskom kupé (v prípade, ak cestujete s dieťaťom do 10 rokov).

 

4. Chcem si kúpiť samostatne miestenku pre dieťa do 6 rokov.

Kliknete na ikonu NÁKUP LÍSTKA a vyberiete možnosť „LEN MIESTO“. V okienku „zvoľte typ cestujúceho“ si vyberiete DIEŤA -6. Ak ste predtým nakupovali lístok a miestenku napríklad pre dospelého cestujúceho, môžete sa vrátiť na vyhľadanie spojenia. Nákup vám zostane v košíku. Miestenku môžete vybrať pomocou možnosti "Chcem sedieť blízko miesta" - systém vám vyberie miesto čo najbližšie k už objednanej miestenke. Ak kupujete lístok na vlak InterCity, všetky lístky sa nachádzajú pod voľbou "LÍSTOK S MIESTOM".

 

5. Chcem si kúpiť samostatne miestenku k sieťovému lístku MAXI KLASIK, pre sprievodcu ŤZP-S, alebo k medzinárodnému lístku.

Postupujete rovnako ako v predchádzajúcom prípade pri dieťati do 6 rokov. V okienku zvoľte typ cestujúceho si vyberiete príslušnú voľbu (MAXI KLASIK, sprievodca ŤZP-S...). Ak kupujete lístok na vlak InterCity, všetky lístky sa nachádzajú pod voľbou "LÍSTOK S MIESTOM".

 

6. Chcem kúpiť lístok pre psa.

Využite prosím ikonu „LÍSTOK“ (nie LÍSTOK S MIESTOM). Pri voľbe cestujúceho si vyberte možnosť PES. Ak cestujete IC vlakom, zvoľte možnosť „LÍSTOK S MIESTOM“.

 

7. Chcem si kúpiť týždenný alebo mesačný traťový predplatný lístok, časový lístok vo Vysokých Tatrách alebo cestovný lístok na Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji. Ako to mám urobiť?

Na tieto lístky môžete využiť samostatný formulár. Dostanete sa naň kliknutím na typ lístka:

 

8. Chcem si kúpiť lístok na prepravu bicykla, autobusový prípoj k IC vlaku alebo vnútroštátny lístok na vlak SC Pendolino Košičan.

Tieto možnosti zatiaľ nie sú cez internet k dispozícii. Radi vás obslúžime v pokladnici.

 

9. Chcem kúpiť jednorazový lístok, no namiesto obvyklého vyhľadania spojenia sa mi objaví nákupný formulár na autovlak alebo traťový lístok.

Vypnite a zapnite internetovú stránku. Ak ste prihlásený/á, odhláste sa. Obnovia sa pôvodné nastavenia.

 

10. Ako môžem použiť lístok REGIONAL? Dá sa ušetriť?

Áno. Cestovné REGIONAL platí vo osobných vlakoch (Os) a regionálnych expresoch (REX) do 60 kilometrov. Oproti bežnému obyčajnému cestovnému v 2. triede je nižšie o približne 15 percent. Ak plánujete cestovať len osobným vlakom alebo regionálnym expresom (a nie napríklad aj rýchlikom), môžete túto ponuku využiť. Ušetríte a nepotrebujete žiadny preukaz.

 

11. Mám záujem o lístok na bezplatnú prepravu, no pri jeho výbere sa objavila informácia „Vyčerpaný kontingent“. Čo to znamená a čo mám robiť?

Cestovné lístky na bezplatnú prepravu sú v niektorých druhoch vlakov (SuperCity, EuroCity, EuroNight, expres, rýchlik a regionálny rýchlik) vydávané v limitovanom počte. Snažíme sa tak vyvažovať ponuku pre platiaciach a bezplatných cestujúcich. Ak narazíte na informáciu „Vyčerpaný kontingent“, cestovné lístky na bezplatnú prepravu na daný vlak už nie sú k dispozícii. Stále máte  ďalšie možnosti:

 

12. Systém mi neponúka k lístku do 1. triedy bezplatne miestenku.

Ak pri nákupe cestovného lístka cez internet kombinujete cestu v 2. a 1. triede (napríklad cestujete najprv osobným vlakom v 2. triede a potom rýchlikom v 1. triede), predajný systém v niektorých prípadoch pri nižších sumách neponúka možnosť miestenky bezplatne. V takom prípade odporúčame nákup dvoch lístkov – osobitne lístka na vlak v 2. triede a osobitne na vlak (alebo kombináciu vlakov) v 1. triede aj s možnosťou miestenky bezplatne.  Na osobný vlak alebo regionálny expres (REX) môžete v 2. vozňovej triede do 60 kilometrov uplatniť zľavu REGIONAL.

Druhou možnosťou je, že ste si vybrali spojenie do zahraničia, možnosť bezplatnej miestenky je však k dispozícii len vo vnútroštátnych vlakoch alebo sú miestenky na daný vlak už vyčerpané.

 

13. Chcem cestovať aj naspäť (spiatočný lístok).

Na spiatočnú cestu vo vnútroštátnej doprave nemáme k dispozícii osobitnú zľavu alebo výhodu. Vyberte si prosím osobitne lístok na cestu tam a osobitne na cestu späť.

 

14. Chcem si kúpiť lístok na autovlak.

Môžete použiť klasický nákup prostredníctvom vyhľadávača (v ponuke je spojenie Bratislava - Humenné) alebo osobitný formulár. S vypĺňaním rozmerov vozidla vám môže pomôcť nasledovná schéma.

^ Hore