Hľadáte pomoc s nákupom lístka cez internet?

Ak ste narazili na nejasnosť, kliknite prosím, s čím môžeme poradiť:

Nákup vnútroštátneho lístka

1. Pri kliknutí na ikonu NÁKUP LÍSTKA sa objavia možnosti „LÍSTOK S MIESTOM“, „LEN MIESTO“ alebo „LÍSTOK“. Aký je medzi týmito možnosťami rozdiel?

Ak si chcete vybrať lístok s miestenkou, ležadlom alebo lôžkom, kliknite na „LÍSTOK S MIESTOM“. V prípade, že máte záujem iba o miestenku, ležadlo alebo lôžko, stačí zakliknúť „LEN MIESTO“. Ikona „LÍSTOK“ zas vedie k nákupu cestovného lístka bez rezervácie. Ak kupujete lístok na vlak InterCity, všetky lístky sa nachádzajú pod voľbou "LÍSTOK S MIESTOM".

2. Vybral som si vlak, ale nie je pri ňom ikona nákup cez internet. Prečo?

Môže sa to stať z viacerých dôvodov:

  • kupujete doklady mimo časových lehôt, kedy je ich možné kúpiť (napríklad lístok SLOVAK EXPRES)
  • povinne miestenkový vlak môže byť vypredaný
  • vybrali ste spojenia, ktoré sa skladajú z viac ako 4 vlakov (viac ako 3 prestupné stanice)
  • vybrali ste vlakové spojenia, ktoré neprevádzkuje ZSSK (Bratislava – Dunajská Streda – Komárno)

3. Chcem si vybrať miestenku na presné miesto.

Ak využívate vlaky InterCity, stačí zakliknúť miesto na plániku vozňa. Ak využívate bežné vlaky, môžete si vybrať miesto pri okne, chodbičku alebo stred, miesto v detskom kupé (v prípade, ak cestujete s dieťaťom do 10 rokov).

4. Chcem si kúpiť samostatne miestenku pre dieťa do 6 rokov.

Kliknete na ikonu NÁKUP LÍSTKA a vyberiete možnosť „LEN MIESTO“. V okienku „zvoľte typ cestujúceho“ si vyberiete DIEŤA -6. Ak ste predtým nakupovali lístok a miestenku napríklad pre dospelého cestujúceho, môžete sa vrátiť na vyhľadanie spojenia. Nákup vám zostane v košíku. Miestenku môžete vybrať pomocou možnosti "Chcem sedieť blízko miesta" - systém vám vyberie miesto čo najbližšie k už objednanej miestenke. Ak kupujete lístok na vlak InterCity, všetky lístky sa nachádzajú pod voľbou "LÍSTOK S MIESTOM".

5. Chcem si kúpiť samostatne miestenku k sieťovému lístku MAXI KLASIK, pre sprievodcu ŤZP-S, alebo k medzinárodnému lístku.

Postupujete rovnako ako v predchádzajúcom prípade pri dieťati do 6 rokov. V okienku zvoľte typ cestujúceho si vyberiete príslušnú voľbu (MAXI KLASIK, sprievodca ŤZP-S...). Ak kupujete lístok na vlak InterCity, všetky lístky sa nachádzajú pod voľbou "LÍSTOK S MIESTOM".

6. Chcem kúpiť lístok pre psa.

Využite prosím ikonu „LÍSTOK“ (nie LÍSTOK S MIESTOM). Pri voľbe cestujúceho si vyberte možnosť PES. Ak cestujete IC vlakom, zvoľte možnosť „LÍSTOK S MIESTOM“.

7. Chcem si kúpiť týždenný alebo mesačný traťový predplatný lístok, časový lístok vo Vysokých Tatrách alebo cestovný lístok na Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji. Ako to mám urobiť?

Na tieto lístky môžete využiť samostatný formulár. Dostanete sa naň kliknutím na typ lístka:

8. Chcem si kúpiť lístok na prepravu bicykla, autovlak Bratislava – Humenné alebo vnútroštátny lístok na vlak SC Pendolino Košičan.

Tieto možnosti zatiaľ nie sú cez internet k dispozícii. Radi vás obslúžime v pokladnici.

9. Chcem kúpiť jednorazový lístok, no namiesto obvyklého vyhľadania spojenia sa mi objaví nákupný formulár na autovlak alebo traťový lístok.

Vypnite a zapnite internetovú stránku. Ak ste prihlásený/á, odhláste sa. Obnovia sa pôvodné nastavenia.

10. Ako môžem použiť lístok REGIONAL? Dá sa ušetriť?

Áno. Cestovné REGIONAL platí vo osobných vlakoch (Os) a regionálnych expresoch (REX) do 60 kilometrov. Oproti bežnému obyčajnému cestovnému v 2. triede je nižšie o približne 15 percent. Ak plánujete cestovať len osobným vlakom alebo regionálnym expresom (a nie napríklad aj rýchlikom), môžete túto ponuku využiť. Ušetríte a nepotrebujete žiadny preukaz.

11. Mám záujem o lístok na bezplatnú prepravu, no pri jeho výbere sa objavila informácia „Vyčerpaný kontingent“. Čo to znamená a čo mám robiť?

Cestovné lístky na bezplatnú prepravu sú v niektorých druhoch vlakov (SuperCity, EuroCity, EuroNight, expres, rýchlik a regionálny rýchlik) vydávané v limitovanom počte. Snažíme sa tak vyvažovať ponuku pre platiaciach a bezplatných cestujúcich. Ak narazíte na informáciu „Vyčerpaný kontingent“, cestovné lístky na bezplatnú prepravu na daný vlak už nie sú k dispozícii. Stále máte  ďalšie možnosti:

12. Systém mi neponúka k lístku do 1. triedy bezplatne miestenku.

Ak pri nákupe cestovného lístka cez internet kombinujete cestu v 2. a 1. triede (napríklad cestujete najprv osobným vlakom v 2. triede a potom rýchlikom v 1. triede), predajný systém v niektorých prípadoch pri nižších sumách neponúka možnosť miestenky bezplatne. V takom prípade odporúčame nákup dvoch lístkov – osobitne lístka na vlak v 2. triede a osobitne na vlak (alebo kombináciu vlakov) v 1. triede aj s možnosťou miestenky bezplatne.  Na osobný vlak alebo regionálny expres (REX) môžete v 2. vozňovej triede do 60 kilometrov uplatniť zľavu REGIONAL.

Druhou možnosťou je, že ste si vybrali spojenie do zahraničia, možnosť bezplatnej miestenky je však k dispozícii len vo vnútroštátnych vlakoch alebo sú miestenky na daný vlak už vyčerpané.

13. Chcem cestovať aj naspäť (spiatočný lístok).

Na spiatočnú cestu vo vnútroštátnej doprave nemáme k dispozícii osobitnú zľavu alebo výhodu. Vyberte si prosím osobitne lístok na cestu tam a osobitne na cestu späť.

Nákup medzinárodného lístka

1. Kupujem si bežný lístok alebo lístok na malý pohraničný styk do Českej republiky, no pri vlaku sa neobjaví ikona nákup lístka. Prečo?

Cestovné lístky je možné zakúpiť na priame vlaky do a z Českej republiky. Ak vyhľadáte spojenie, kde je potrebné prestupovať (napríklad Galanta – Brno), ikona nákup lístka sa neobjaví. Lístok si však môžete kúpiť napríklad aj osobitne na vnútroštátne spojenie (Galanta – Bratislava) a osobitne na vlak do Českej republiky (Bratislava – Brno). Bežné lístky je možné použiť až do konca ich časovej platnosti aj na ďalšie vlaky na tej istej trase.  Bližšie informácie o bežných lístkoch do Českej republiky cez internet nájdete na tomto odkaze. O malom pohraničnom styku sa dočítate viac tu.

2. Kupujem si lístok EUROPA EXPRES do Českej republiky, no pri vlaku sa neobjaví ikona nákup lístka. Prečo?

Tento zvýhodnený lístok predávame v limitovanom počte. Ponuka môže byť už vyčerpaná alebo je prekročená lehota na nákup (najneskôr 24 hodín pred odchodom vlaku). Podobne ako pri bežných lístkoch do Českej republiky, aj ponuku EUROPA EXPRES je možné zakúpiť len na priamy vlak, nie na spojenia s prestupom. Viac o ponuke EUROPA EXPRES si môžete prečítať tu.

3. Mám záujem o miestenku, lôžko alebo ležadlo do Českej republiky, no nákupný formulár mi túto možnosť neponúka. Prečo?

Miestenku, lôžko alebo ležadlo je možné zakúpiť na tie vlaky, ktoré vychádzajú z územia Slovenska alebo Českej republiky. Ak vlak štartuje napríklad v Maďarsku alebo v Nemecku, môžete využiť nákup v pokladnici.

4. Chcem si kúpiť lístok na autovlak do Českej republiky.

Môžete použiť klasický nákup prostredníctvom vyhľadávača alebo osobitný formulár.

5. Chcem si kúpiť lístok do Rakúska, no pri vlaku sa neobjavila ikona nákup lístka.

Do Rakúska máme cez internet zatiaľ k dispozícii lístky do Viedne (spiatočný EURegio WIEN TICKET). Spiatočný lístok EURegio WIEN TICKET je možné kúpiť len pri zadaní vybraných staníc na Slovensku (napríklad Bratislava hl. st.). Ak si chcete kúpiť napríklad lístok Spišská Nová Ves – Viedeň, môžete si kúpiť lístok EURegio WIEN TICKET Bratislava – Viedeň – Bratislava a dokúpiť vnútroštátny úsek. Ak máte záujem cestovať do iného mesta ako do Viedne, radi Vás obslúžime v pokladniciach.

6. Chcem si kúpiť lístok do Nemecka, no pri vlaku sa neobjavila ikona nákup lístka.

Do Nemecka ponúkame lístok BERLIN ŠPECIÁL, ktorý môžete využiť pri ceste do Berlína cez Českú republiku, prípadne do miest, ktoré sa nachádzajú po trase (napríklad Drážďany). Ak sa vám neobjaví ikonka Nákup lístka pri vlaku do Berlína, môže to znamenať, že je ponuka už vypredaná alebo bola prekročená lehota na nákup najneskôr 72 hodín pred odchodom vlaku. Viac o ponuke sa dočítate tu. Ďalšie typy lístkov si môžete zakúpiť v pokladniciach vybavených systémom KVC.

7. Chcem si kúpiť lístok do Maďarska, Poľska alebo na Ukrajinu.

Lístky do týchto krajín zatiaľ nie sú cez internet k dispozícii. Môžete si ich zakúpiť v pokladniciach ZSSK vybavených systémom KVC.

8. Chcem si kúpiť sieťový lístok Interrail.

Môžete si ho zakúpiť v pokladniciach ZSSK vybavených systémom KVC, alebo využiť nákup prostredníctvom stránky www.interrail.eu.

Iné

1. Hľadám ďalšie informácie.

Podrobnejšie informácie, aké typy lístkov ponúkame cez internet, ako lístky vrátiť, ako sa preukazovať vo vlaku, ako jednotlivé lístky platia nájdete kliknutím.

2. Mám kúpený lístok na vlak, popoludňajšia zápcha na ceste, nestíham vlak. Čo mám urobiť?

Ak nemôžete cestovať vlakom, na ktorý máte kúpený cestovný lístok, môžete s väčšinou druhov lístkov cestovať ktorýmkoľvek nasledujúcim vlakom na danej trase s nástupom cesty v deň platnosti lístka. Toto pravidlo neplatí pri vlakoch InterCity, cestovných lístkoch na bezplatnú prepravu (s výnimkou lístkov na osobné vlaky – Os a regionálne expresy – REX), pri ponuke SLOVAK EXPRES, a niektorých medzištátnych ponukách.

3. Musím sa registrovať?

Nie, registrácia nie je povinná, ale v prípade, ak ste zaregistrovaný/á, pri ďalších nákupoch v internetovom obchode ZSSK budete vypĺňať menšie množstvo vstupných údajov. Registrovaní zákazníci navyše majú možnosť využiť výhody Kreditného konta.

4. Prečo je potrebné zadávať meno cestujúceho?

Väčšina platených cestovných lístkov vydaných cez internet má pružné využitie. Nie sú viazané na konkrétny vlak ani na konkrétne miesto vo vlaku, čo je ich výhoda oproti iným spoločnostiam. Do konca časovej platnosti lístka môžete cestovať aj ďalšími vlakmi na trase. Práve z tohto dôvodu však v niektorých prípadoch potrebujeme overiť totožnosť cestujúceho vo vlaku, aby sme zabránili možnému viacnásobnému použitiu lístka alebo jeho neoprávnenému použitiu viacerými osobami. Údaje zadávané pri nákupe lístka sa snažíme redukovať, namiesto čísla občianskeho preukazu stačí od konca marca 2017 platiacim cestujúcim len meno a priezvisko.

5. Plánujete nákup lístka zjednodušiť?

Áno, pripravujeme zmeny.

6. Narazil/a som na iný problém, na ktorý som nenašiel/la riešenie.

Zavolajte alebo napíšte na našu nonstop infolinku Kontaktné centrum (tel. 18 188, info@remove-this.slovakrail.sk). Radi Vám pomôžeme.

Dátum poslednej aktualizácie: 01.05.2017
^ Hore

Vyhľadanie spojenia

Vyhľadanie spojenia

Železničný dopravca - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK), s ktorým cestujete, nesie zodpovednosť za vašu prepravu a prepravu vašej batožiny a musí rešpektovať vaše práva, ktoré vám vyplývajú z Nariadenia Európskeho parlamentu a rady č. 1371/2007/ES o právach a povinnostiach cestujúcich v železničnej preprave.
Pre vnútroštátnu diaľkovú železničnú osobnú prepravu boli ZSSK Ministerstvom dopravy a výstavby SR udelené výnimky z plnenia niektorých ustanovení.