ZSSK prichádza s revolučnou novinkou: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak

06. 12. 2018
  • Z Bratislavy sa od 9. decembra 2018 dostanete do metropoly Švajčiarska bez prestupu

  • Vzdialenosť medzi východným Slovenskom a západným Rakúskom skrátia nové IC vlaky

BRATISLAVA – Ráno nastúpite v Bratislave, popoludní ste v Zürichu. To všetko bez nutnosti prestupu. Od 9. decembra 2018 spojí Slovensko so Švajčiarskom priamy rýchlovlak Railjet xpress (RJX). Cestujúci tak vďaka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) vôbec po prvýkrát v histórii pocítia komfort dopravy rakúskou vysokorýchlostnou vlakovou súpravou Viaggio Comfort, ktorá sa radí k najmodernejším v Európe. Maximálna rýchlosť 230 km/h, najvyšší stupeň bezpečnosti, pohodlie tried od Economy, First až po Business, bohatá ponuka reštauračného vozňa, veľkorysé „family-friendly“ priestory pre rodiny s deťmi a vysoký komfort pre imobilných cestujúcich – to všetko predstavuje Railjet xpress.

„Cestujúci sa z Bratislavy dostanú priamo do metropoly Švajčiarska za necelých desať hodín bez nutnosti prestupu. Samozrejme, Zürich je iba jednou z cieľových staníc; Railjet xpress spojí naše hlavné mesto s takými významnými rakúskymi sídlami, ako sú Salzburg či Innsbruck. Rád by som zdôraznil, že ide o významný krok k lepšiemu, rýchlejšiemu a častejšiemu spojeniu smerom na západ, a veríme, že po dokončení trate Bratislava – Marchegg – Siebenbrunn – Wien Hbf v roku 2023 sa pri traťovej rýchlosti 200 km/h čas cesty ešte skráti na zhruba 40 minút,“ podotýka predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.   

„Railjet xpress súčasne predstavuje obrovské skúsenosti pre rušňovodičov ZSSK, ktorí absolvovali teoretický a praktický výcvik v školiacom stredisku nášho partnera ÖBB vo Viedni. Podmienky získania osvedčenia na vedenie súpravy a rušňa radu 1116 boli nastavené rovnako ako pre rakúskych rušňovodičov. Naši zamestnanci museli preukázať schopnosť viesť vlak konštrukčnou rýchlosťou,“ prízvukuje Filip Hlubocký.        

Zároveň ZSSK prostredníctvom nadväzujúcich vlakov prepojí západ Rakúska a Švajčiarsko s východom našej krajiny. K priamemu spojeniu RJX 160 (Bratislava hl. st. 06:10 – Zürich Hbf 15:20) budú vedené vlaky R 800 Poľana (Prešov 21:12 – Košice 21:40 – Zvolen os. st. 01:47 – Bratislava hl. st. 05:30) a R 614 Zemplín (Humenné 21:54 –Košice 23:25 – Bratislava hl. st. 05:49). V opačnom smere RJX 167 (Zürich Hbf 12:40 – Bratislava hl. st. 21:51) pôjdu z Bratislavy na východ R 615 Zemplín (Bratislava hl.st. 22:24 – Humenné 06:33) a R 801 Poľana (Bratislava hl. st. 23:30 – Zvolen os. st. 02:56 – Košice 06:48 – Prešov 07:42).

To však stále nie je všetko. Vďaka novému páru vlakov InterCity, IC 44 (Košice 07:11 – Wien Hbf 13:21) a IC 45 (Wien Hbf 14:37 – Košice 20:42), na linke Košice – Žilina – Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf, ktoré budú mať zabezpečený prípoj vo Viedni z/do Zürichu a Frankfurtu, bude prepojenie východného Slovenska so západnými krajinami ešte výraznejšie.

„Súprava Viaggio Comfort vlaku Railjet xpress je pre cestujúcich všetkých tried zárukou komfortu a špičkových služieb. Samozrejmosťou je wi-fi, palubný portál či mobilbar. V najvyššej triede – Business Class – môžu zákazníci počítať napríklad aj s uvítacím drinkom, servisom na miesto či tichou zónou. Do Zürichu sa možno dostať z Bratislavy už od 39 eur, cesta z Košíc s jedným prestupom sa začína na sume 49 eur,“ dopĺňa generálny riaditeľ ZSSK.

Cestovné poriadky RJX, prípojných vlakov, IC vlakov, ako aj príklady cien uvádzame v tabuľkách.

FOTO: Interiér súpravy Viaggio Comfort. Na snímke (zľava) Carl Helfried, Michaela Huber, Filip Hlubocký

Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
odbor komunikácie

Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika
tel.: +421220297015 | mobil: +421904875396
e-mail: 
hovorca@slovakrail.sk | kovac.tomas@slovakrail.sk

ZSSK zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia).  

ZSSK od 9. decembra 2018 realizuje priemerne 1515 vlakov denne, z toho 225 diaľkových vlakov a 1290 regionálnych a prímestských spojov. Zastavuje v 713 staniciach a zastávkach, jazdí na linkách po 2909 kilometroch tratí na Slovensku.

Skip to content