Mimoriadnosti ZSSK na Twitteri

1.6.2017

  • Informácie o prerušení dopravy, nehodových udalostiach, meškania vlakov či predpokladané obnovenie sú od dnes dostupné širokej verejnosti

BRATISLAVA - Výluky na trati, výčiny počasia, poruchy rušňov – to sú časté príčiny meškaní vlakov. Mnohým takýmto udalostiam sa dá ťažko vopred zabrániť. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) však o nich chce cestujúcich včas informovať, preto spúšťa od júna novinku. O mimoriadnych udalostiach, ktoré ovplyvňujú prevádzku jej vlakov, bude 24 hodín denne a sedem dní v týždni informovať prostredníctvom sociálnej siete Twitter (https://twitter.com/zssk_mimoriadne), na webe (http://www.slovakrail.sk/sk/mimoriadnosti.html) a prostredníctvom záložky na svojom profile na Facebooku (https://www.facebook.com/ZSSK.sk).

Nechceme, aby cestujúci aj niekoľko hodín čakali vo vlaku na trati a nevedeli, čo sa deje. Verejnosti dlžíme lepšie a korektnejšie informácie,“ hovorí Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK. „Až doteraz ZSSK nemala na internete žiadne verejne dostupné miesto, kde by dostatočne pružne a 24 hodín denne informovala cestujúcich o mimoriadnych obmedzeniach v prevádzke,“ dodáva.

Informácie na Twitteri zadávajú zamestnanci ZSSK, ktorí spolupracujú priamo s dispečermi. Na sledovanie aktuálnych informácií nie je potrebná registrácia na sociálnej sieti, stačí iba kliknúť na stránku. Môžu ich tak jednoducho využiť cestujúci vo vlakoch, na staniciach, ale aj tí, ktorí sa ešte len chystajú cestovať. „Cestujúcich prosíme o trpezlivosť, ak informácia o mimoriadnosti nebude na Twitteri okamžite po jej vzniku. Zistiť príčinu či odhadnúť čas obnovenia dopravy býva niekedy zložité,“ poznamenáva F. Hlubocký.

Na Twitteri prinášame stručné aktuality o udalostiach s najväčším vplyvom na prevádzku vlakov ZSSK. Cestujúcim, ktorí majú záujem o podrobnejšie informácie priamo o ich vlakovom spojení alebo prípojoch, odporúčame kontaktovať vlakový personál alebo non-stop zákaznícku linku (telefónne číslo 18 188, e-mail info@remove-this.slovakrail.sk).

Hovorca a riaditeľ odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.
Tomáš Kováč
, tel.: 02/2029 7015, 0904/875 396, Rožňavská 1, 832 72 Bratislava 3
e-mail:
hovorca@remove-this.slovakrail.sk; kovac.tomas@remove-this.slovakrail.sk

* * * *

O Železničnej spoločnosti Slovensko:

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy a výstavby SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc (popri Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia). 

ZSSK realizuje priemerne 1450 vlakov denne, zastavuje na 697 staniciach a zastávkach a jazdí na linkách po viac než 2800 kilometroch tratí na Slovensku.

Informácie o osobnej železničnej doprave:
Kontaktné centrum 18 188 alebo +421 2448 58 188 (zo zahraničia)

^ Hore

Vyhľadanie spojenia

Vyhľadanie spojenia

Železničný dopravca - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK), s ktorým cestujete, nesie zodpovednosť za vašu prepravu a prepravu vašej batožiny a musí rešpektovať vaše práva, ktoré vám vyplývajú z Nariadenia Európskeho parlamentu a rady č. 1371/2007/ES o právach a povinnostiach cestujúcich v železničnej preprave.
Pre vnútroštátnu diaľkovú železničnú osobnú prepravu boli ZSSK Ministerstvom dopravy a výstavby SR udelené výnimky z plnenia niektorých ustanovení.