Cestovanie vo Vysokých Tatrách železnicou je už možné aj s SMS lístkom

15.7.2014

Nová služba je riešením pre cestovanie po 57 kilometroch tratí  a je určená turistom či náhodným návštevníkom

BRATISLAVA - Cestovanie vlakmi na území Vysokých Tatier je možné už aj na nový druh lístkov – na SMS lístky. Ide o lístky zakúpené cez mobilný telefón prostredníctvom krátkej textovej správy zaslanej na jednoduché číslo 2233. Novú službu spustila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od utorka 15. júla tohto roka. 
Základný lístok má cenu 2 € a platí neobmedzene dve hodiny na akúkoľvek vzdialenosť.  Okrem dvojhodinového lístka si možno kúpiť denný lístok. Oba druhy lístkov je možné získať aj v zľavnených verziách. Nová služba je dostupná v sieťach Orange Slovensko, Slovak Telekom a O2 Slovensko. Získanie cestovného lístka na území Vysokých Tatier je tak jednoduché a rýchle. SMS lístok je využiteľný pre cestovanie po 57 kilometroch tratí - v systéme Tatranských elektrických železníc (TEŽ), na Ozubnicovej železnici (OŽ) a na trati z Popradu cez Studený Potok do Tatranskej Lomnice.
,,Je to ďalšia z nových možností na bezproblémové rýchle zakúpenie cestovných lístkov popri klasickom spôsobe predaja. Mobilný telefón používa dnes už skoro každý, preto bude služba ľahko dostupná.  Je určená pre použitie tam, kde nie je otvorená pokladnica či rýchlo dostupný zmluvný predajca blokových lístkov v okolí. Veríme, že novú možnosť ocenia  turisti, či príležitostní cestujúci, “ spresnil Jozef Schmidt, obchodný riaditeľ ZSSK.
Nové SMS-lístky súčasne sčasti odbremenia rušňovodičov, ktorí v prípade potreby predávali denný blokový lístok v hodnote 4 €/ 2 € počas zastavenia vlaku v stanici. Popri  SMS lístkoch je možné naďalej kupovať lístky vo Vysokých Tatrách aj tradičným spôsobom -  napríklad cez pokladnicu, blokový lístok v sieti zmluvných partnerov alebo cez internet (osobitné tarify).
SMS lístok vo Vysokých Tatrách je pilotný projekt ZSSK na vybranom území. ,,Postupne chceme túto službu sprístupniť v celej sieti železničných tratí,“  spresnil Jozef Schmidt. Dosiahnuté náklady na nový spôsob predaja sú nižšie ako iné alternatívne spôsoby predaja lístkov – rozširovanie pokladníc zavádzanie automatov.

druh lístka

 čo napísať do SMS 

cena

Dvojhodinový/ 2 h od doručenia SMS

obyčajný 

2 €

zľavnený 

1 €

batožina/bicykel 

1 €

1-dňový/ do 24. hodiny dňa zakúpenia

obyčajný 

C

4 €

zľavnený 

D

2 €

info

INFO
HELP

neoprávňuje
cestovať

Vo Vysokých Tatrách je vo vlakoch zavedený samoobslužný výpravný systém, ktorý sa dotýka nastupovania a vystupovania v 22 zastávkach/staniciach. Vo vlakových súpravách nie sú vlakvedúci, označenie lístkov preverujú kontrolóri prepravy ZSSK. Cestujúci musí mať cestovný lístok kúpený vopred a po nastúpení si ho označuje podobne ako pri cestovaní mestskou hromadnou dopravou. Neoznačený alebo neplatný lístok je spojený s povinnosťou dokúpiť si lístok s doplatkom 30 eur. 
Súčasne SMS lístok môžu cestujúci využiť aj na trati z Tatranskej Lomnice cez Studený Potok do Popradu a späť (8 zastávok/staníc). Ide o bežnú trať ŽSR fungujúcu v klasikom režime - vo vlakoch sú vlakvedúci.

Ako postupovať:

  • poslať sms  - prázdnu alebo s písmenom zľavnenej verzie lístka na číslo 2233
  • do 2 minút odosielateľ dostane späť SMS lístok – ten je dokladom pre kontrolóra prepravy
  • možnosť kúpiť viac SMS lístkov z jedného mobilu
  • dodatočný či preposielaný SMS lístok neplatí
  • do vlaku treba vstupovať s platným SMS lístkom prijatým v mobilnom telefóne

SMS lístky platia:

  • na tratiach Tatranských elektrických železníc/ TEŽ (35 km) zo Štrbského Plesa cez Starý Smokovec do Popradu alebo do Tatranskej Lomnice
  • Ozubnicovej železnice/OŽ (5 km) zo Štrby na Štrbské Pleso
  • na trase Poprad - Tatry - Studený Potok - Tatranská Lomnica (17 km)  /trať Železníc SR

Rôzne druhy cestovných lístkov vo Vysokých Tatrách:

  • LÍSTOK Z POKLADNICE/ jednorazové, denné či viacdenné časové lístky. Pokladnice s vymedzením otváracích hodín sú prístupné na 9 vybraných väčších zastávkach/staniciach TEŽ.
  • BLOKOKOVÉ jednorazové lístky predávané u vybraných partnerov/ kiosky, penzióny, hotely
  • LÍSTKY zo samoobslužných predajných  AUTOMATOV umiestnené v budovách staníc
  • u RUŠŇOVODIČA  - len celodenný lístok za 4 eur /2 eur
  • lístok z INTERNETU alebo cez mobilný internet v mobile /lacnejší o 5 %
  • SMS LÍSTOK / dvojhodinový, prípadne denný

* * * *

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) zabezpečuje osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Stopercentným akcionárom ZSSK je Slovenská republika prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktorá si zmluvne objednáva a platí služby vo verejnom záujme v osobnej železničnej doprave. Prioritnú časť majetku tvoria železničné koľajové vozidlá (rušne, vozne, vlakové súpravy). Spoločnosť vznikla v roku 2005 a je jedným z troch nástupníckych podnikov jednotných železníc. Zamestnáva takmer 5800 ľudí, a odvezie vyše 43 miliónov ľudí za rok.
ZSSK denne vypravuje v priemere 1417 vlakov, v roku 2014 zrealizuje 29,6 milióna vlakových kilometrov (vlkm) na objednávku štátu a 1,2 milióna vlkm komerčných IC vlakov. Ročné náklady rádovo dosahujú 380 miliónov eur. Dotácia štátneho rozpočtu pre rok 2014 je zálohovo určená na 197,5 milióna eur, celkové zúčtovanie vrátane doplatku sa zrealizuje až po účtovnej uzávierke daného roka.

Kontaktné centrum 18 188, alebo +421 2448 58 188 ( pri volaniach zo zahraničia)
www.slovakrail.sk alebo www.facebook.com/slovakrail, info@remove-this.slovakrail.sk


Mgr. Jana Morháčová
Riaditeľka Odboru komunikácie
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK)
Morhacova.Jana@remove-this.slovakrail.sk
www.slovakrail.sk

Aktuality

^ Hore

Vyhľadanie spojenia

Vyhľadanie spojenia